نوآورد، نداي سلامت نوآورد، نداي سلامت .

نوآورد، نداي سلامت

روش هاي كاهش التهاب مفاصل – ۳ روش كاهش التهاب مفاصل

وجه مشترك تمام بيماري ‌هاي مفصلي، التهاب است. در اين مقاله به بررسي التهاب مفاصل خواهيم پرداخت. ابتدا به طور مختصر به معرفي التهاب مفاصل پرداخته و سپس در ادامه به بررسي چند راهكار طبيعي براي التيام دردهاي مفصلي خواهيم پرداخت. با ما در ادامه اين مقاله همراه باشيد.

خلاصه اي از التهاب مفاصل
تورم مفاصل اغلب گريبانگير افراد مسن است اما اين امكان نيز وجود دارد كه افراد را در سنين مختلف درگير نمايد. احتمالا با گونه هاي شايع دردهاي مفصلي نظير تورم مفصلي استخواني، روماتيسم مفاصل و نقرس آشنا هستيد. التهاب در واقع پاسخ بدن به ماده‌اي مضر مانند پاتوژن يا مواد محرك است؛ هم چنين مي تواند نشانه اي از وجود سلول هاي آسيب ‌ديده باشد.
التهابات شديد مانند بريدگي‌ يا زخم، پاسخ‌ هاي التهابي بدن را بيش از پيش تشديد مي كنند تا موجب لخته شدن خون و در نتيجه التيام زخم شود؛ اين امر همچنين ممكن است با تورم و قرمزي پوست همراه باشد كه در نهايت محو مي شود.  با اين وجود، در التهابات مزمن يا طولاني مدت نظير تورم مفاصل، بدن دائما و به طور همزمان در حال التيام و تخريب سلول‌ها است و در نتيجه بروز بيماري هاي مزمن را نيز به دنبال دارد. تورم مفاصل، بدن را متحمل درد هاي دائم، قرمزي پوست و تورم مي‌كند. بسته به نوع تورم، با پيروي از برنامه غذايي مناسب و تغيير سبك زندگي مي‌توان التهاب را كاهش داد.

روش هاي كاهش التهاب مفاصل

اسيد هاي چرب امگا۳
از آنجايي كه بدن ما قادر به ساخت اسيد چرب امگا۳ نيست. امگا۳ علاوه بر كاهش خطر ابتلا به بيماري‌ هاي قلبي عروقي و بيماري هاي مربوط به گردش خون، درد هاي مفصلي را نيز التيام مي بخشد. اسيد چرب امگا-۳ در فعاليت‌ سلول‌هاي ناكارآمد كه التهابات را بيش از پيش تحريك مي‌كند، اختلال ايجاد مي كند، بنابراين بهتر است اين ماده مغذي و ضروري را از طريق مصرف مواد غذايي همچون ماهي‌ هاي چرب، گردو، شاه دانه و بذر كتان تامين كنيم.

زردچوبه
زردچوبه در سطح جهان به دليل خواص ضد التهابي خود شناخته مي شود. عنصر فعال زردچوبه، ماده‌ي رنگي آن است كه در تركيبات شيميايي محرك التهاب تداخل ايجاد مي‌كند. مطالعات باليني متعددي خواص ضد التهابي و آنتي‌ اكسيداني ماده‌ رنگي زردچوبه را تاييد نموده اند. در يكي از اين مطالعات مشخص شد تاثير ۲ گرم عصاره ماده‌ رنگي موجود در زردچوبه بر تسكين ورم مفاصل و استخوان زانو، با تاثير ايبوپروفن برابري مي كند.
توجه: پيش از مصرف هر گونه مكمل، مشورت با پزشك از اهميت ويژه‌اي برخوردار است. زردچوبه سبب افزايش غلظت خون مي‌شود، بنابراين افرادي كه داروي انعقاد خون مصرف مي‌كنند بايد در مصرف زردچوبه دقت نمايند. همچنين زردچوبه موجب تغييراتي در ميزان شاخص قند خون اشخاص مبتلا به ديابت مي‌گردد.

زنجبيل
زنجبيل ريشه‌اي گزنده با خاصيت التيام التهابات مفصلي است است. در يكي از مطالعات انجام شده در اين زمينه مشخص شد كه مصرف روزانه‌ زنجبيل درد هاي عضلاني ناشي از ورزش را تا ۲۵٪ كاهش مي‌دهد. از ديگر خواص درماني زنجبيل مي‌توان به بهبود تهوع، كاهش التهابات معده‌اي-روده‌اي و تخفيف سرماخوردگي اشاره كرد. زنجبيل، ادويه‌اي چند منظوره است كه قابليت افزوده شدن به دستور پخت غذاهاي متعدد را دارد. براي مثال مي توانيد زنجبيل تازه را به غذاهاي سرخ كردني اضافه نمائيد، به كيك بيفزاييد يا به صورت چاي زنجبيل ميل كنيد.
توجه: زنجبيل و زردچوبه ممكن است عملكرد داروهاي انعقاد خون را مختل نمايند. هم چنين ممكن است در افرادي كه از سنگ صفرا رنج مي‌برند، باعث افزايش ميزان صفرا گردد. در صورت نياز پيش از مصرف زنجبيل با پزشك خود مشورت كنيد.

اصل مقاله بالا در اين صفحه قابل مشاهده مي باشد.

نوآورد، نداي سلامت

مرجع مقاله: DoctorOz، مجله سلامت


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ مهر ۱۳۹۴ساعت: ۰۸:۱۲:۴۸ توسط:تيم نويسندگان نوآورد موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :