نوآورد، نداي سلامت نوآورد، نداي سلامت .

نوآورد، نداي سلامت

سيب زميني شيرين و كاهش وزن

سيب زميني شيرين و كاهش اشتها
سيب زميني شيرين براي كنترل اشتها بسيار موثر است
. سيب زميني شيرين مانند سيب زميني معمولي حاوي فيبر است. البته بيشترين ميزان فيبر اين مواد غذايي در پوست آن‌ها قرار دارند. همچنين نسبت به سيب زميني سفيد، شاخص گليسمي بسيار كمي دارد و قندخون را به تدريج افزايش مي‌دهد و اين مسأله باعث مي‌شود فرد در وعده بعدي كربوهيدرات كمتري مصرف كند.  توصيه مي‌شود سيب زميني شيرين به‌صورت بخارپز و درسته مصرف شود. از پوره كردن آن خودداري كنيد چون بيشتر فيبرهاي خود را از دست مي‌دهد.

خواص ايمني و ضد التهابي
سيب‌ زميني شيرين فوايد ضد التهابي زيادي دارد. سيب زميني شيرين نارنجي نسبت به سيب زميني شيرين بنفش از بتاكاروتن
بيشتري برخوردار است؛ بتاكاروتن سيستم ايمني بدن را تقويت مي‌كنند و از جمله آنتي اكسيدان هاي قوي براي مبارزه با بيماري است. بتاكاروتن همچنين با افزايش سلامت غشاي سلولي به طور غير مستقيم بدن را در مقابل ويروس‌ها، باكتري‌ها و قارچ‌ها حفاظت مي‌كنند. اين ماده براي تأمين سلامت گلبول‌هاي قرمز نيز لازم و ضروري است.

سيب زميني شيرين و كاهش وزن

وبسايت نوآورد پورتال نازوب مجله تناسب اندام


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ فروردين ۱۳۹۵ساعت: ۱۰:۲۲:۲۵ توسط:تيم نويسندگان نوآورد موضوع:

خواص سير براي پوست

سلامت پوست با سير
سير با دارا بودن مقادير بالاي آليسين مي‌تواند به ريزش موي شما پايان دهد. آليسين تركيب سولفورداري است كه در پياز هم وجود داشته و نقش بسيار مهمي در درمان ريزش مو بر عهده دارد. مصرف سير براي اين منظور هم به طور خوراكي است و هم به صورت موضعي. از طرف ديگر محتواي بالاي آنتي‌اكسيدان‌ها در سير آن را به تركيبي ضد آكنه تبديل كرده است. مصرف خوراكي آن نيز اين تأثيرات بر پوست و مو را ايجاد خواهد كرد.

از طرفي يكي از درمان‌هاي خانگي تبخال چكاندن آب سير بر روي تبخال است. اين تأثير سير به دليل تركيبات ضدالتهابي است كه به ميزان بالا در سير وجود دارد و باعث كاهش درد و ورم مي‌شود. خيلي از مطالعات نيز نظر بر آن دارند كه مكمل ياري سير نقش موثري در تسريع بهبود زخم‌ها بعد از جراحي‌ها داشته است.

سير، درماني خانگي براي تبخال
قرار دادن سير له شده روي تبخال يك درمان طبيعي و خانگي معروف براي از بين بردن آن است. سير خاصيت ضدالتهابي طبيعي دارد و مي تواند باعث كاهش درد و التهاب تبخال شود. مصرف مكمل هاي سير نيز بهبودي را سرعت مي دهد.

خواص سير براي پوست


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ فروردين ۱۳۹۵ساعت: ۱۰:۲۱:۵۷ توسط:تيم نويسندگان نوآورد موضوع:

خواص زيتون

كاهش درد و التهاب
تركيبات مختلف در زيتون نه تنها به عنوان تركيبات آنتي اكسيداني عمل مي‌كنند بلكه داراي خاصيت ضد التهابي نيز هستند. اين عوامل باعث كاهش التهاب در بدن مي‌شوند. مصرف زيتون باعث كاهش درد و التهاب در مفاصل، ماهيچه‌ها، قسمت‌هاي آسيب ديده،تاندون‌ها و اندام‌هاي مختلف بدن مي‌شود. به خصوص در شرايط آرتريت، نقرس و ديگر شرايط روماتيسمي ، زيتون مي‌تواند درد را كاهش دهد
.

مفيد براي افراد مبتلا به آلرژي
خواص ضدالتهابي زيتون باعث مي‌شود كه حتي افراد مبتلا به آلرژي بتوانند از خواص زيتون بهره ببرند. عصاره زيتون به عنوان يك آنتي‌هيستامين در سطح سلولي عمل مي‌كند. آن‌ها مي‌توانند با مسدود كردن گيرنده‌هاي هيستامين كه منجر به كاهش واكنش‌هاي آلرژيك مي‌شوند به اين افراد كمك كنند. به همين دليل شما بايد زيتون را به عنوان غذاي ضد آلرژي در برنامه غذايي خود جاي دهيد. زيتون همچنين مي‌تواند جريان خون را افزايش دهد و به كاهش اثرات بسياري از بيماري‌ها مانند آسم كمك كند
.

خواص زيتون


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ فروردين ۱۳۹۵ساعت: ۱۰:۲۱:۳۳ توسط:تيم نويسندگان نوآورد موضوع:

خواص كنجد

كنجد؛ منبع فوق‌العاده فيبر
بايد بدانيد كه 60 ميلي گرم كنجد پوست نكنده حاوي 4.3 گرم و همين ميزان كنجد بو داده حاوي 5.3 گرم فيبر مي‌باشد. براي همين اين دانه هاي ريز منبع فوق‌العاده‌ي فيبرهاي غذايي محسوب مي‌شوند. مواد غذايي سرشار از فيبرها خطر  ابتلا به سرطان كولون و سرطان پوست را كاهش مي‌دهد، اشتها را كنترل كرده و براي همين سيري طولاني مدتي ايجاد مي‌كند. بايد بدانيد كه دو نوع فيبر وجود دارد: فيبرهاي محلول در آب و فيبرهاي غير محلول در آب. هر دوي اين فيبرها براي بدن مفيد هستند و كنجد حاوي اين دو فيبر مي‌باشد.

توجه داشته باشيد كه فيبرهاي غير محلول مي‌توانند با افزايش حجم مدفوع جلوي يبوست را بگيرد. فيبرهاي محلول در آب نيز به پيشگيري از ابتلا به بيماري‌هاي قلبي عروقي كمك زيادي مي‌كنند. از اين گذشته وجود اين فيبرها در بدن باعث كنترل بيماري ديابت نوع دو مي‌شود. به خاطر اينكه سرعت هضم و جذب قندهاي موجود در مواد غذايي را كاهش مي‌دهد. متخصصان توصيه مي‌كنند كه زنان بين 10 تا 50 ساله روزانه 28 گرم و مردان همين گروه سني 38 گرم فيبر دريافت كنند.

منبعي غني از ويتامين هاي گروه B
دانه هاي بوداده كنجد منبع ويتامين
B1 مي‌باشد. مصرف دانه هاي خشك شده‌ي كنجد راهي براي تأمين نيازهاي خانم‌ها و آقايان مي‌باشد. ويتامين B1 كه تيامين نيز ناميده مي‌شود وظيفه‌ي توليد انرژي از گلوسيدهاي مصرفي را بر عهده دارد. يعني اينكه اگر احساس بي‌حالي مي‌كنيد و انرژي كم مي‌آوريد كنجد ميل كنيد. از اين گذشته ويتامين B1 براي مغز نيز مفيد است.

خواص كنجد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ فروردين ۱۳۹۵ساعت: ۱۰:۲۱:۱۳ توسط:تيم نويسندگان نوآورد موضوع:

خواص سيب و آب سيب

افزايش 10 درصدي حجم عضلاني
تحليل عضلاني ناشي از پروتئيني به نام
ATF4 است كه عضلات را از پروتئين هاي مورد نياز خود محروم مي كند. در نتيجه عضلات ضعيف شده و تحليل مي روند. خوشبختانه تركيبي طبيعي در پوست سيب (اسيد اورسوليك) وجود دارد كه به نظر مي رسد مي تواند اين وضعيت را با كاهش فعاليت ATF4 تغيير دهد.

بر اساس تحقيقات صورت گرفته در اين زمينه افزودن اسيد اورزوليك و توماتيدين به رژيم غذايي موش هاي آزمايشگاهي باعث كاهش ضعف عضلاني و افزايش 10 درصدي توده عضلاني آن ها در عرض 2 ماه شد. محققان ابراز اميدواري كرده اند كه از اين پس به كمك اين كشف درمان هاي جديدي در اختيار افراد سالمند قرار خواهد گرفت تا بتوانند مدت زمان طولاني تري فعال و شاداب بمانند.

آب سيب از سكته قلبي پيشگيري مي كند
سيب سرشار از پتاسيم است و سديم كمي دارد، براي همين با فشار خون بالا مقابله مي‌كند. به عقيده‌ي متخصصان، آنتي اكسيدان‌هاي موجود در سيب و به ويژه پُلي فنول‌ها و كوئرستين، جريان خون را بهتر كرده و رگ‌ها را در وضعيت بهتر و سالم‌تري نگه مي‌دارند. توجه داشته باشيد كه آنتي اكسيدان‌هاي سيب بيشتر در پوست آن وجود دارد. بنابراين توصيه مي‌كنيم كه سيب را به طور كامل و با پوست بخوريد.

خواص سيب و آب سيب


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ فروردين ۱۳۹۵ساعت: ۱۰:۲۰:۴۳ توسط:تيم نويسندگان نوآورد موضوع:

فوايد فلفل دلمه اي

فلفل دلمه‌اي قرمز، تامين سلامت استخواني
فلفل دلمه‌اي قرمز
۵۵ تا ۷۵ درصد نياز روزانه بدن به مواد مغذي مورد نياز در سلامت استخوان را تامين مي‌نمايد. اين مسئله به دليل دارا بودن مقادير فراواني از ريزمغذي‌هايي چون: كلسيم، آهن، منيزيم، فسفر، پتاسيم و روي مي‌باشد كه همگي، از مواد مغذي مورد نياز در استحكام و حفظ بافت استخواني مي‌باشند.

دوست چشم
بتاكاروتن به مقدار زيادي در فلفل دلمه‌اي قرمز و نارنجي و زرد وجود دارد.  بتاكاروتن در سلول‌هاي بينايي تبديل به ويتامين آ مي‌شود؛ كه اين ويتامين به منظور تقويت فرآيند بينايي كاربرد دارد. مصرف منظم ويتامين
A تا حد زيادي از بروز شب كوري و آب مرواريد نيز پيشگيري مي‌كند.

به غير از ويتامين A دو ماده ديگر نيز در كاهش احتمال بروز آب مرواريد چشم نقش دارند كه خوشبختانه هر دو به مقدار زيادي در فلفل دلمه‌اي يافت مي‌شوند. اين دو ماده عبارت‌اند از: لوتئين و گزانتين. لوتئين و زآگزانتين كه رنگ زرد را در زردآلو، فلفل دلمه‌اي زرد و ... ايجاد مي‌كند. از مواد اصلي تشكيل‌دهنده ماكولاي چشم مي‌باشند و ماكولاي چشم را از آسيب‌هاي ناشي از افزايش سن محافظت مي‌كنند و كمبود آن‌ها آب مرواريد را در پي دارد. در حقيقت فلفل دلمه‌اي زرد و نارنجي را مي‌توان نوعي عينك آفتابي طبيعي براي چشم‌ها دانست.

فوايد فلفل دلمه اي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ فروردين ۱۳۹۵ساعت: ۱۰:۲۰:۰۸ توسط:تيم نويسندگان نوآورد موضوع:

خواص درماني زنجبيل

اثر ضد التهابي
آرتروز از جمله شايع ترين بيماري هاي مفصلي در سطح جهان مي باشد. اين بيماري سبب انحطاط و تباهي مفاصل بدن شده و در نهايت به مشكلاتي نظير درد و خشكي مفاصل منجر مي شود. در يك مطالعه كنترل شده بر روي 247 فرد مبتلا به آرتروز زانو مشخص گرديد كساني كه از عصاره زنجبيل استفاده مي كنند، درد كمتري داشته و و به دارو هاي مسكن كمتري نياز دارند. نتايج مطالعه ديگري كه در اين باره صورت گرفت حكايت از اين موضوع داشت كه استفاده مالشي و موضعي تركيبي از زنجبيل، بنه، دارچين و روغن كنجد مي تواند درد و سفتي مفاصل را در مبتلايان به آرتروز كاهش دهد.

به عقيده‌ي محققان زنجبيل خواص ضدالتهابي دارد و يك مسكن طبيعي فوق‌العاده است. اين ادويه‌ي خوش عطر حاوي تركيبات ضدالتهابي به نام جينجرول مي‌باشد كه با هر گونه التهاب مقابله مي‌كنند. براي همين افرادي كه از آرتريت روماتوئيد رنج مي‌برند مي‌توانند از زنجبيل استفاده كنند. به خاطر اينكه ژينژرول موجود در آن باعث كاهش التهاب مفاصل شده و دردهاي ناشي از آن را تسكين مي‌دهد. توصيه مي‌كنيم افرادي كه دچار آرتروز و كلا دردهاي مفصلي هستند به طور مرتب از ريزوم زنجبيل استفاده كنند.

كاهش شديد قند خون
هر چند اين حوزه از مطالعات علمي نسبتا جديد محسوب مي شوند، اما مي توان گفت كه زنجبيل داراي خواص ضد ديابتي قوي است. در مطالعه جديدي كه در سال 2015 بر روي 41 بيمار مبتلا به ديابت نوع 2 صورت گرفت، مشخص گرديد كه مصرف 2 گرم پودر زنجبيل در هر روز قند خون ناشتا را 12% كاهش مي دهد. زنجبيل هم چنين شاخص HbA1c (شاخصي براي وضعيت قند خون در بلند مدت) را به طور چشمگيري بهبود مي بخشد، به گونه اي كه مصرف آن در يك دوره زماني 12 هفته اي با 10% كاهش در شاخص HbA1c همراه است.

خواص درماني زنجبيل


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ فروردين ۱۳۹۵ساعت: ۱۰:۱۹:۳۹ توسط:تيم نويسندگان نوآورد موضوع:

خواص كلم بروكلي

كلم بروكلي و كاهش خطر سرطان
كلم بروكلي نيز مانند ديگر سبزيجات هم گروه خود حاوي تركيب شيميايي پيچيده اي است كه عملكرد آن از پيشرفت سرطان جلوگيري مي كند و زمينه ابتلا به سرطان هاي پروستات، سينه، كولون و راست روده را كاهش مي دهد. تركيبات فيتوشيمي، سولفورافان و فيتو نوتريمان عامل چنين تاثيرات مهمي هستند. مصرف نصف فنجان كلم بروكلي در روز يا دو فنجان در هفته براي بهره مندي از اين خواص كافي است.

سرشار از آنتي اكسيدان
استرس اكسايشي ناشي از عملكرد راديكال هاي آزاد موجود در محيط با تاثير بر سلول هاي پوست و همچنين ديگر اندام هاي داخلي موجب تاثير منفي بر سلول هاي بدن مي شود. آنتي اكسيدان هاي موجود در كلم بروكلي مانع از فعاليت اين سلول هاي خطرناك مي شوند كه هدف آنها كاهش التهابات، پيري زودرس و خطر پيشرفت بيماري هاي مزمن است. مهم ترين نمونه آن ويتامين C است كه عملكرد آن موجب تقويت اكسيژن رساني به سلول ها مي شود.

خواص كلم بروكلي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ فروردين ۱۳۹۵ساعت: ۱۰:۱۹:۱۱ توسط:تيم نويسندگان نوآورد موضوع:

فوايد مصرف چاي سبز

نقش چاي سبز در بهبود عملكرد مغز
مصرف چاي سبز نه تنها باعث بيدار ماندن مي شود بلكه دقت و تمركز را نيز افزايش مي دهد. عنصر كليدي در اين زمينه كافئين است، يك محرك كاملا شناخته شده است. ميزان كافئين موجود در چاي سبز به اندازه قهوه نيست ولي براي افزايش هوشياري به گونه اي كه موجب تلاطم و استرس نيز نشود كافي است. آنچه كافئين انجام مي دهد، مهار نوعي انتقال دهنده عصبي به نام آدنوزين است. اين روش در واقع باعث افزايش شليك نورون ها و در كنار آن افزايش تجمع و تمركز برخي از انتقال دهنده هاي عصبي مانند دوپامين و نوراپي نفرين مي شود. بر اساس نتايج مطالعات گسترده اي كه تاكنون بر روي كافئين صورت گرفته، اين محرك غذايي بهبود جنبه هاي مختلف عملكرد مغز از جمله بهبود خلق و خو، هوشياري، مدت زمان واكنش و حافظه را موجب مي شود.

با اين حال چاي سبز علاوه بر كافئين، داراي اسيد آمينه ال تيانين (L-theanine) مي باشد. اين اسيد آمينه مي تواند از سد خوني مغزي عبور كند. ال تيانين فعاليت انتقال دهنده عصبي گابا را كه داراي اثرات ضد اضطراب است، افزايش مي دهد. اين اسيد آمينه هم چنين ميزان دوپامين و توليد امواج آلفا را در مغز افزايش مي دهد. مطالعات نشان مي دهد كافئين و ال تيانين مي توانند اثرات هم افزايي داشته باشند. تركيب اين دو در بهبود عملكرد مغز بسيار قوي عمل مي كند. به دليل وجود ال تيانين و دوز پايين تر كافئين، چاي سبز “وزوز” بسيار خفيف تري نسبت به قهوه دارد. در مقايسه با قهوه بسياري از افراد نوشيدن چاي سبز را عاملي براي برخورداري از انرژي پايدارتر و بسيار سازنده تر مي دانند.
كاهش تري گليسيريد
كاتچين موجود در چاي سبز، فعاليت آنزيم ليپاز را كه مسئول هضم چربي ها در لوزالمعده مي باشد مهار مي كند، در نتيجه، شكستن چربي با سرعت بسيار كمي صورت گرفته و چربي خون با سرعت كمي بالا مي رود. با توجه به اين كه افزايش تري گليسيريد خون بعد از مصرف هر وعده غذايي يك عامل خطر در بروز بيماري قلبي است ، مصرف چاي سبز در بين وعده هاي غذايي روشي مناسب جهت كاهش تري گليسيريد خون است.

تحقيقات نشان داده‌اند كه مصرف چاي سبز براي سلامت قلب افرادي كه داراي تري گليسيريد بالا هستند بسيار مفيد مي‌باشد. آزمايشات نشان مي دهند كاتچين هاي موجود در چاي سبز كه با ميزان مصرف نسبت مستقيم دارد مانع از فعاليت ليپاز پانكراس مي‌شود در نتيجه اين عمليات، سرعت شكستن چربي ها و تبديل آنها به تري گليسيريد و هم چنين افزايش تري گليسيريد در خون بسيار آهسته صورت مي‌گيرد. با توجه به اينكه افرايش تري گليسيريد بعد از خوردن غذا يكي از مشخصه‌هاي بيماري گرفتگي رگ هاست، نوشيدن ۲ فنجان چاي سبز همراه با غذا، بسيار مفيد مي‌باشد.

فوايد مصرف چاي سبز


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ فروردين ۱۳۹۵ساعت: ۰۴:۲۴:۲۵ توسط:تيم نويسندگان نوآورد موضوع:

تاثير خرمالو در درمان بيماري ها

كلسترول خون
مصرف خرمالو با كاهش سطح كلسترول خون در ارتباط است
. دانشمندان در يك مطالعه بر روي موش ها متوجه شدند كه مصرف خرمالو توسط موش ها در يك دوره زماني 9 هفته اي، سطح كلسترول و ساير چربي هاي مضر خون را كاهش مي دهد. علاوه بر اين، يك مطالعه انساني مشابه نيز كاهش سطح كلسترول بد ناشي از مصرف خرمالو را نشان داد. كاهش كلسترول LDL مي تواند با كاهش خطر بيماري هاي قلبي مرتبط باشد.

آيا ديابتي‌ها نبايد از اين ميوه مصرف كنند؟
خرمالو يك ميوه‌ي شيرين و حاوي قند است. براي همين زياده‌روي در مصرف آن براي ديابتي‌ها خوب نيست. اما معني حرفمان اين نيست كه ديابتي‌ها نبايد لب به اين ميوه بزنند. اگر بيماري قند داريد مي‌توانيد روزانه يك عدد خرمالوي متوسط ميل كنيد. اما بيش از اين برايتان خوب نيست. افراد معمولي كه نگران اضافه‌وزن نيستند مي‌توانند روزانه دو تا سه عدد از اين ميوه ميل كنند
.

براي مقابله با سرماخوردگي خرمالو را دريابيد
اگر در اين روزهاي خنك پاييزي از علائم سرماخوردگي رنج مي‌بريد، به خرمالو توجه ويژه كنيد؛ زيرا داراي مقادير فراواني ويتامين
C است؛ و 21 درصد از نياز روزانه به ويتامين C را تامين مي‌كند؛ كه علاوه بر كنترل سرماخوردگي، براي غشاهاي موكوسي، راه‌هاي تنفسي و جلوگيري از سرطان دهان و شش مناسب مي‌باشد. همچنين خرمالو 55 درصد نياز روزانه به ويتامين A را تامين مي‌كند و به علت سرشار بودن از ويتامين A براي تقويت سيستم ايمني مناسب است.

تاثير خرمالو در درمان بيماري ها

وبسايت نوآورد تبيان دكتر سلام


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ فروردين ۱۳۹۵ساعت: ۰۴:۲۳:۴۰ توسط:تيم نويسندگان نوآورد موضوع: