نوآورد، نداي سلامت نوآورد، نداي سلامت .

نوآورد، نداي سلامت

خواص درماني زنجبيل

اثر ضد التهابي
آرتروز از جمله شايع ترين بيماري هاي مفصلي در سطح جهان مي باشد. اين بيماري سبب انحطاط و تباهي مفاصل بدن شده و در نهايت به مشكلاتي نظير درد و خشكي مفاصل منجر مي شود. در يك مطالعه كنترل شده بر روي 247 فرد مبتلا به آرتروز زانو مشخص گرديد كساني كه از عصاره زنجبيل استفاده مي كنند، درد كمتري داشته و و به دارو هاي مسكن كمتري نياز دارند. نتايج مطالعه ديگري كه در اين باره صورت گرفت حكايت از اين موضوع داشت كه استفاده مالشي و موضعي تركيبي از زنجبيل، بنه، دارچين و روغن كنجد مي تواند درد و سفتي مفاصل را در مبتلايان به آرتروز كاهش دهد.

به عقيده‌ي محققان زنجبيل خواص ضدالتهابي دارد و يك مسكن طبيعي فوق‌العاده است. اين ادويه‌ي خوش عطر حاوي تركيبات ضدالتهابي به نام جينجرول مي‌باشد كه با هر گونه التهاب مقابله مي‌كنند. براي همين افرادي كه از آرتريت روماتوئيد رنج مي‌برند مي‌توانند از زنجبيل استفاده كنند. به خاطر اينكه ژينژرول موجود در آن باعث كاهش التهاب مفاصل شده و دردهاي ناشي از آن را تسكين مي‌دهد. توصيه مي‌كنيم افرادي كه دچار آرتروز و كلا دردهاي مفصلي هستند به طور مرتب از ريزوم زنجبيل استفاده كنند.

كاهش شديد قند خون
هر چند اين حوزه از مطالعات علمي نسبتا جديد محسوب مي شوند، اما مي توان گفت كه زنجبيل داراي خواص ضد ديابتي قوي است. در مطالعه جديدي كه در سال 2015 بر روي 41 بيمار مبتلا به ديابت نوع 2 صورت گرفت، مشخص گرديد كه مصرف 2 گرم پودر زنجبيل در هر روز قند خون ناشتا را 12% كاهش مي دهد. زنجبيل هم چنين شاخص HbA1c (شاخصي براي وضعيت قند خون در بلند مدت) را به طور چشمگيري بهبود مي بخشد، به گونه اي كه مصرف آن در يك دوره زماني 12 هفته اي با 10% كاهش در شاخص HbA1c همراه است.

خواص درماني زنجبيل


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ فروردين ۱۳۹۵ساعت: ۱۰:۱۹:۳۹ توسط:تيم نويسندگان نوآورد موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :