نوآورد، نداي سلامت نوآورد، نداي سلامت .

نوآورد، نداي سلامت

خواص برگ زيتون

خاصيت ضد التهاب برگ زيتون
وجود التهاب در بدن به بيماري هاي متعددي منجر مي شود و حتي مي تواند زندگي فرد رو تهديد كند. يكي از رايج ترين استفاده ها از برگ زيتون، خاصيت شفابخشي است كه اين برگ ها در از بين بردن بسياري از التهابات در بدن، دارند.

يك پژوهش جديد نشان داده است كه يك فنجان قهوه به همراه عصاره برگ زيتون مي‌تواند براي مقابله با چاقي مفيد باشد. در اين پژوهش محققان به موش‌هاي آزمايشگاهي رژيم غذايي حاوي كربوهيدرات و چربي زياد به مدت هشت هفته دادند تا اين كه موش‌ها به سندرم متابوليك دچار شدند. سپس به اين موش‌ها قهوه غني شده با عصاره برگ زيتون به مدت هشت هفته ديگر خورانده شد. پژوهشگران متوجه شدند كه بعد از مصرف اين نوشيدني، علائمي از بهبودي در قلب و عروق، كبد و بهبود علائم متابوليكي در موش‌ها مشاهده شد اما در موش‌هايي كه قهوه معمولي مصرف كرده بودند، اين علائم بهبود ديده نشد.

عصاره برگ زيتون و كنترل كلسترول و فشار خون
برگ زيتون از طريق جلوگيري از اكسيد شدن كلسترول، از تشكيل كلسترول بد (
LDL) در بدن جلوگيري مي كند.  تحقيقات نشان مي‌دهد از آن جايي كه برگ زيتون، عوامل زمينه‌اي فشار خون مثل چاقي، كلسترول خون و قند خون را كنترل مي‌كند، مي‌تواند باعث كاهش فشار خون نيز شود. برگ هاي زيتون غني از ماده‌اي تلخ به نام اولئوروپئين است. اولئوروپئين حاوي مقداري اسيد چرب بوده و رگ هاي خوني را گشاد كرده و فشار خون رو پايين مي آورد. همچنين از تشكيل لخته خون در رگ ها جلوگيري مي كند.

خواص برگ زيتون


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ فروردين ۱۳۹۵ساعت: ۱۲:۳۵:۰۵ توسط:تيم نويسندگان نوآورد موضوع:

خواص و فوايد بادمجان

كمك به كنترل فشار خون
در ميان املاح معدني تشكيل‌دهنده بادمجان تقريبا هيچ نمكي پيدا نمي‌شود. درواقع در هر فنجان بادمجان پخته شده فقط يك ميلي‌گرم نمك وجود دارد كه مقدار بسيار ناچيزي است. افزايش نمك در رژيم غذايي سبب بالارفتن فشار خون و بروز مشكلات قلبي، سكته مغزي و بيماري‌هاي كليوي مي‌شود. به گفته متخصصان تغذيه، افراد بالغ نبايد روزانه بيش از 2300 ميلي گرم سديم در رژيم غذايي‌شان داشته باشند. پتاسيم موجود در بادمجان ماده معدني ديگري است كه به كاهش فشار خون كمك مي‌كند. در هر فنجان بادمجان 122 ميلي‌گرم پتاسيم وجود دارد و البته مقدار مجاز مصرف روزانه پتاسيم 4700 ميلي‌گرم است.
 

رفع كم‌خوني
كمبود آهن خون مشكلي است كه مي‌تواند سلامت عمومي بدن را به خطر بيندازد. بيماري كمبود آهن همان كم‌خوني است كه با علائمي مانند سردرد، خستگي، ضعف و افسردگي همراه مي‌شود و حتي ممكن است عملكرد شناختي افراد را تحت تاثير قرار مي‌دهد بنابراين مصرف مواد غذايي آهن‌دار از اين جهت اهميت دارد و با كم‌خوني مي‌جنگد
.

در تركيبات بادمجان هم مقداري آهن وجود دارد. علاوه بر اين در جدول تركيبات بادمجان مس هم به چشم مي‌خورد كه اين ماده معدني مانند آهن براي ساخته شدن گلبول‌هاي قرمز ضروري است. بدون اين دو ماده معدني تعداد گلبول‌هاي قرمز خون كاهش مي‌يابد و كم‌خوني ايجاد مي‌شود. از اين رو بادمجان پخته شده مي‌تواند در پيشگيري از كم‌خوني هم نقش داشته باشد.

خواص و فوايد بادمجان

برترين ها نازوب نوآورد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ فروردين ۱۳۹۵ساعت: ۱۲:۳۴:۱۴ توسط:تيم نويسندگان نوآورد موضوع:

خواص شير نارگيل

آب نارگيل براي رطوبت بخشي به پوست
نوشيدن و يا استفاده‌ي موضعي از آب نارگيل براي رطوبت بخشي به پوست بسيار مفيد است. مواد چرب داخل آن باعث حفظ رطوبت پوست مي‌شود. كافي است علاوه بر مصرف گاه به گاه آب نارگيل، يك لايه‌ي نازك از آن را به روي پوست صورتتان بزنيد و بعد از 15 دقيقه شستشو دهيد
.

همچنين مي توانيد آب نارگيل را بر روي پوست خود ريخته و بصورت دايره وار ماساژ دهيد. اجازه دهيد نيم ساعت آب نارگيل بر روي پوست شما بماند و سپس بشوييد. اين كار پوست شما را صاف و انعظاف پذير ميكند. شما همچنين مي توانيد نصف فنجان گلاب را با يك فنجان آب نارگيل مخلوط كنيد و آن را به بر روي پوست خود قرار دهيد. 

آب نارگيل: ضدپيري
آب نارگيل حاوي ويتامين‌ها و آنتي‌اكسيدان‌هايي است كه پيري را از پوست دور مي‌كنند. در واقع ويتامين
C و مس موجود در آن باعث نرمي و افزايش حالت ارتجاعي پوست و رگ‌هاي خوني شده و با پيري زودرس پوست مقابله مي‌كنند.

استفاده از آن به طور منظم باعث بهبود انعطاف پذيري عروق خوني و حفظ خاصيت ارتجاعي پوست شما مي شود كه اين كار از تشكيل چين و چروك، لكه هاي پيري جلوگيري مي كند. مي‌توانيد علاوه بر نوشيدن اين آب مقداري از آن را نيز به پوستتان بزنيد تا به اين زودي‌ها خط خطي نشود.

خواص شير نارگيل

تبيان رژيم سلامتي - نوآورد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ فروردين ۱۳۹۵ساعت: ۰۴:۵۵:۵۱ توسط:تيم نويسندگان نوآورد موضوع:

فوايد مصرف آب سيب زميني

آب سيب براي پاكسازي معده
آب سيب زميني يك تنظيم كننده طبيعي pH است. در نتيجه مي توانيد از آن در مواردي كه اسيد معده افزايش پيدا مي كند استفاده كنيد تا حالت اسيديته آن را كنترل كند. بهترين زمان نوشيدن آب سيب زميني صبح ها و به صورت ناشتا مي باشد. براي اين كار كافي است سيب زميني را به خوبي شسته و پوست بگيريد. آن را ميكس كنيد. آب سيب زميني را گرفته و با يك قاشق روغن زيتون بكر مخلوط كرده و ميل كنيد. آب سيب زميني بايد نيم ساعت قبل از هر ماده غذايي خورده شود. اين درمان طبيعي مي تواند به حفظ تعادل معده كمك كند و عوامل بيماري زا را از بين برده و pH معده را تنظيم كند.

سيب‌زميني براي مقابله با حملات نقرس
حملات نقرس خطرناك است. خوشبختانه آب سيب‌زميني آب‌پز شده براي تسكين اين مشكل كارساز است
. داخل يك و نيم ليتر آب، چهار عدد سيب‌زميني بجوشانيد. زماني كه سيب‌زميني‌ها به طور كامل پخته شدند آب آن را صاف كرده و داخل يك شيشه بريزيد. در طول روز چند مرتبه از اين آب بنوشيد. اگر علائم مشكل رفع نشد به پزشك مراجعه كنيد.

فوايد مصرف آب سيب زميني 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ فروردين ۱۳۹۵ساعت: ۰۴:۵۵:۲۳ توسط:تيم نويسندگان نوآورد موضوع:

ميزان ثروت بيل گيتس

بيل گيتس (Bill Gates)

ارزش خالص دارايي: 87.4 ميليارد دلار 

سن: ۶۰ سال

تابعيت: ايالات‌متحده

نوع فعاليت: فناوري

منبع ثروت: مايكروسافت (خودساخته)

 بيل گيتس در ۲۰ سالگي به همراه دوست دوران كودكي‌اش، پل آلن مايكروسافت را تأسيس كرد و تنها چند روز بعد از تولد ۳۱ سالگي و با عمومي شدن سهام شركت،  ميلياردر  شد. گيتس تا سال ۲۰۰۰ مديرعامل مايكروسافت و بزرگ‌ترين سهامدار آن بود ولي در حال حاضر باوجود حضور تشريفاتي در هيئت‌مديره، هيچ نقش مديريتي فعالي در اين شركت ندارد.

بيل گيتس نه‌تنها ثروتمندترين بلكه سخاوتمندترين مرد دنيا نيز محسوب مي‌شود. او و همسرش در سال ۱۹۹۹ بنياد بيل و مليندا گيتس را تأسيس كردند كه قدرتمندترين موسسه‌ي خيريه دنيا به شمار مي‌آيد. بنياد خانواده‌ي گيتس با سرمايه‌اي بيش از ۴۰ ميليارد دلار، براي رهايي ميليون‌ها نفر از چنگال فقر و ريشه‌كن كردن  ايدز و مالاريا و ساير بيماري‌هاي عفوني فعاليت مي‌كند. اين زوج خير براي ايجاد يك سيستم بانكداري همراه و اختصاص آن به ۲ ميليارد نفر از مردم سراسر دنيا كه حساب بانكي ندارد نيز تلاش مي‌كنند. اخيرا بيل گيتس به همراه جف بزوس در شركت گريل (Grail) كه در حال ساخت يك كيت خانگي آزمايش خون براي تشخيص آسان سرطان است، سرمايه‌گذاري كرد.

از ديگر فعاليت‌هاي خيريه‌ي گيتس مي‌توان به تأسيس بنياد گيوينگ پلج به همراه وارن بافت در سال ۲۰۱۰ اشاره كرد كه در حال حاضر علاوه بر گيتس و بافت، مارك زاكربرگ، ايلان ماسك و ۱۳۷ نفر ديگر عضو آن هستند.

ميزان ثروت بيل گيتس


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ فروردين ۱۳۹۵ساعت: ۰۴:۵۴:۳۹ توسط:تيم نويسندگان نوآورد موضوع: