نوآورد، نداي سلامت نوآورد، نداي سلامت .

نوآورد، نداي سلامت

ميزان ثروت بيل گيتس

بيل گيتس (Bill Gates)

ارزش خالص دارايي: 87.4 ميليارد دلار 

سن: ۶۰ سال

تابعيت: ايالات‌متحده

نوع فعاليت: فناوري

منبع ثروت: مايكروسافت (خودساخته)

 بيل گيتس در ۲۰ سالگي به همراه دوست دوران كودكي‌اش، پل آلن مايكروسافت را تأسيس كرد و تنها چند روز بعد از تولد ۳۱ سالگي و با عمومي شدن سهام شركت،  ميلياردر  شد. گيتس تا سال ۲۰۰۰ مديرعامل مايكروسافت و بزرگ‌ترين سهامدار آن بود ولي در حال حاضر باوجود حضور تشريفاتي در هيئت‌مديره، هيچ نقش مديريتي فعالي در اين شركت ندارد.

بيل گيتس نه‌تنها ثروتمندترين بلكه سخاوتمندترين مرد دنيا نيز محسوب مي‌شود. او و همسرش در سال ۱۹۹۹ بنياد بيل و مليندا گيتس را تأسيس كردند كه قدرتمندترين موسسه‌ي خيريه دنيا به شمار مي‌آيد. بنياد خانواده‌ي گيتس با سرمايه‌اي بيش از ۴۰ ميليارد دلار، براي رهايي ميليون‌ها نفر از چنگال فقر و ريشه‌كن كردن  ايدز و مالاريا و ساير بيماري‌هاي عفوني فعاليت مي‌كند. اين زوج خير براي ايجاد يك سيستم بانكداري همراه و اختصاص آن به ۲ ميليارد نفر از مردم سراسر دنيا كه حساب بانكي ندارد نيز تلاش مي‌كنند. اخيرا بيل گيتس به همراه جف بزوس در شركت گريل (Grail) كه در حال ساخت يك كيت خانگي آزمايش خون براي تشخيص آسان سرطان است، سرمايه‌گذاري كرد.

از ديگر فعاليت‌هاي خيريه‌ي گيتس مي‌توان به تأسيس بنياد گيوينگ پلج به همراه وارن بافت در سال ۲۰۱۰ اشاره كرد كه در حال حاضر علاوه بر گيتس و بافت، مارك زاكربرگ، ايلان ماسك و ۱۳۷ نفر ديگر عضو آن هستند.

ميزان ثروت بيل گيتس


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ فروردين ۱۳۹۵ساعت: ۰۴:۵۴:۳۹ توسط:تيم نويسندگان نوآورد موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :