نوآورد، نداي سلامت نوآورد، نداي سلامت .

نوآورد، نداي سلامت

خواص برگ زيتون

خاصيت ضد التهاب برگ زيتون
وجود التهاب در بدن به بيماري هاي متعددي منجر مي شود و حتي مي تواند زندگي فرد رو تهديد كند. يكي از رايج ترين استفاده ها از برگ زيتون، خاصيت شفابخشي است كه اين برگ ها در از بين بردن بسياري از التهابات در بدن، دارند.

يك پژوهش جديد نشان داده است كه يك فنجان قهوه به همراه عصاره برگ زيتون مي‌تواند براي مقابله با چاقي مفيد باشد. در اين پژوهش محققان به موش‌هاي آزمايشگاهي رژيم غذايي حاوي كربوهيدرات و چربي زياد به مدت هشت هفته دادند تا اين كه موش‌ها به سندرم متابوليك دچار شدند. سپس به اين موش‌ها قهوه غني شده با عصاره برگ زيتون به مدت هشت هفته ديگر خورانده شد. پژوهشگران متوجه شدند كه بعد از مصرف اين نوشيدني، علائمي از بهبودي در قلب و عروق، كبد و بهبود علائم متابوليكي در موش‌ها مشاهده شد اما در موش‌هايي كه قهوه معمولي مصرف كرده بودند، اين علائم بهبود ديده نشد.

عصاره برگ زيتون و كنترل كلسترول و فشار خون
برگ زيتون از طريق جلوگيري از اكسيد شدن كلسترول، از تشكيل كلسترول بد (
LDL) در بدن جلوگيري مي كند.  تحقيقات نشان مي‌دهد از آن جايي كه برگ زيتون، عوامل زمينه‌اي فشار خون مثل چاقي، كلسترول خون و قند خون را كنترل مي‌كند، مي‌تواند باعث كاهش فشار خون نيز شود. برگ هاي زيتون غني از ماده‌اي تلخ به نام اولئوروپئين است. اولئوروپئين حاوي مقداري اسيد چرب بوده و رگ هاي خوني را گشاد كرده و فشار خون رو پايين مي آورد. همچنين از تشكيل لخته خون در رگ ها جلوگيري مي كند.

خواص برگ زيتون


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ فروردين ۱۳۹۵ساعت: ۱۲:۳۵:۰۵ توسط:تيم نويسندگان نوآورد موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :