نوآورد، نداي سلامت نوآورد، نداي سلامت .

نوآورد، نداي سلامت

مي خواهيد مهمترين خواص هويج را بدانيد؟

هويج: بدرود سرماخوردگي
زماني كه گلودرد مي‌گيريد راه‌هاي زيادي براي تسكين آن به شما پيشنهاد مي‌شود. مثل مصرف انواع شربت‌ها. اگر به دنبال درمان‌هاي خانگي، طبيعي و كم خطر هستيد مي‌توانيد شربت هويج تهيه كرده و گلو دردتان را تسكين دهيد.

دستورالعمل اول تهيه شربت هويج

  • ·         سه عدد هويج
  • ·         100 گرم خاك قند

هويج‌ها را پوست بكنيد و ورقه ورقه كنيد. سعي كنيد ورقه‌ها نازك باشند. هويج‌ها را داخل يك ظرف دربسته كه حاوي 100 گرم خاك قند است بريزيد. در ظرف را بگذاريد و اجازه دهيد چند ساعت در هواي آزاد بماند تا شربت هويج‌ها در بيايد. شربت به دست آمده را در يك شيشه‌ي كوچك بريزيد و هر چند ساعت يك قاشق چاي‌خوري ميل كنيد. خواهيد ديد اين شربت طعم خوبي دارد و به سرعت گلويتان را نرم مي‌كند. بدين ترتيب به جاي شربت‌هاي تلخ يك شربت خوشمزه خورده‌ايد و گلودردتان بهتر شده است.

دستورالعمل دوم شربت هويج
تركيب هويج با عسل و ليموترش از آن يك معجون درمانگر براي مقابله با بيماري هاي دستگاه تنفسي مانند سرماخوردگي، آنفلوانزا، سرفه و گلودرد مي سازد.

  • ·         2 عدد هويج
  • ·         نصف يك عدد ليموترش
  • ·         نصف فنجان عسل

شما به يك عدد ظرف شيشه اي تميز نيز نياز داريد. براي تهيه اين نوشيدني ابتدا هويج ها را شسته و حلقه حلقه كنيد و داخل ظرف شيشه اي تان بريزيد. آب نصف ليموترش را گرفته و به همراه عسل روي هويج ها بريزيد. مي توانيد ميزان عسل را بسته به ميزان هويج تان بيشتر كنيد. در ظرف را ببنديد و اجازه دهيد شربت هويج تان به مدت حداقل 24 ساعت آماده شود. سپس مي توانيد از آن استفاده كنيد.

مي توانيد روزانه دو قاشق كوچك از اين شربت خانگي و مفيد ميل كنيد. اگر تصورمي كنيد شربتتان غليظ شده و شيريني آن دلتان را مي زند مي توانيد آن را در نصف فنجان آب ولرم رقيق كرده و نوش جان كنيد.

توجه داشته باشيد كه شربت هويج اشاره شده به دليل دارا بودن عسل زياد براي افرادي كه قند خون بالايي دارند و ديابتي ها توصيه نمي شود. عسل شاخص گليسمي بالايي دارد و مصرف زياد و افراطي آن براي اين افراد توصيه نمي شود. همچنين مصرف اين شربت براي افرادي كه تحت درمان با داروهاي ديورتيك (ادرارآور) هستند توصيه نمي شود چون تأثير مشابه دارد و امكان دارد كه تأثير عكس ايجاد كند.

متن كامل مقاله «فوايد دارويي هويج براي سلامتي»

منبع: تبيان


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ تير ۱۳۹۵ساعت: ۱۱:۳۵:۳۰ توسط:تيم نويسندگان نوآورد موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :