نوآورد، نداي سلامت نوآورد، نداي سلامت .

نوآورد، نداي سلامت

مي خواهيد مهمترين خواص موز را بدانيد؟

مـوز و اسهال
موز يكي از موادي است كه براي سيستم گوارشي كه به هنگام اسهال به هم ريخته، مناسب مي‌باشد، زيرا ميوه‌اي ملايم و سهل الهضم مي‌باشد. موز به علت دارا بودن پتاسيم فراوان، مي‌تواند به جايگزين كردن الكتروليت‌هايي كه در اثر اسهال از بدن دفع شده‌اند، كمك كند. از طرفي موز به علت داشتن پكتين فراوان (نوعي فيبر قابل حل) مي‌تواند به جذب و حفظ مايعات در روده‌ها كمك كرده و از دفع آب و ساير مواد مورد نياز بدن جلوگيري كند. موز همچنين حاوي مقادير قابل توجهي از يك نوع فيبر قابل حل به نام اينولين مي‌باشد كه به رشد و تقويت باكتري‌هاي مفيد بدن كه در روده زندگي مي‌كنند، كمك مي‌كند
.

همچنين خيس كردن موز در آب به همراه قدري نمك به عنوان يكي از موثرترين روش هاي درمان اسهال خوني به شمار مي رود. موز همچنين براي جلوگيري از ايجاد اسهال در كودكان نيز مفيد است؛ اما پيش از مصرف بايد به خوبي آنرا له كرده و به صورت كرم در آوريد و سپس به كودك بدهيد.

يبوست و اسهال
موز در جلوگيري از اسهال و يبوست نقش فعالي را بازي مي كند. اين ميوه شامل موادي مي باشد كه مكانيسم و عملكرد بافت هاي روده اي را در حد نرمال نگه مي دارد. در زمان يبوست بافت موز به گونه اي عمل مي كند كه سبب مي شود روده به اندازه كافي آب به خود جذب كند. اين امر به دليل وجود پكتين در موز اتفاق مي افتد؛ به اين شكل كه آب زيادي را در خود انباشته كرده و به توده سازي در روده كمك ميكند. موز در تغيير ماهيت باكتري هاي روده نيز بي تاثير نيست. به عنوان مثال اين توانايي را دارد كه انواع مضر باسيل ها را به باسيل اسيدوفيلوس تبديل نمايد.

بخشي از مقاله «25 خاصيت موز براي سلامتي»

منابع: مردمان تبيان


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ تير ۱۳۹۵ساعت: ۱۱:۳۹:۱۵ توسط:تيم نويسندگان نوآورد موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :