نوآورد، نداي سلامت نوآورد، نداي سلامت .

نوآورد، نداي سلامت

فوايد بادام شيرين براي بدن

بادام، آنتي اكسيدان است
آنتي‌اكسيدان‌ها تركيباتي هستند كه با راديكال‌هاي آزاد مقابله مي‌كنند. راديكال‌هاي آزاد مسئول پيري سلول‌ها و ابتلا به بعضي از سرطان‌ها هستند. داشتن رژيم غذايي سرشار از آنتي اكسيدان‌ها باعث مي‌شود كه قلب و عروق شما در سلامت بماند و همچنين از ابتلا به برخي از بيماري‌هاي مربوط به پيري مثل آلزايمر در امان بمانيد.

بادام سرشار از آنتي اكسيدان‌ها و به ويژه ويتامين E و روي مي‌باشد. اگر چه آنتي‌اكسيدان‌هاي موجود در بادام به اندازه‌ي ميوه و سبزيجات رنگي نيست اما اين ماده‌ غذايي فوق‌العاده حاوي املاح و مواد معدني مفيدي براي بدن است.

آنتي اكسيدان ها از برخي بيماري و اختلالات نظير سرطان، بيماري قلبي، فراموشي، آلزايمر، خوب عمل نكردن سيستم ايمني، آب مرواريد چشم(كاتاراكت)، ضعيف شدن ماهيچه ها پيشگيري نموده و هم چنين بر سلامتي پروستات اثر مي گذارند و از تخريب سلول ها و DNA جلوگيري مي كنند.

از گرفتگي عضلاني جلوگيري مي كند
بادام داراي منيزيم و پتاسيم است. هنگامي كه به مقدار كافي منيزيم در بدن باشد، در خون جريان مي يابد و اكسيژن و مواد مغذي را سريع تر حمل مي كند و جلوي افزايش ضربان قلب را مي گيرد. بادام بسيار بيشتر از جو يا حتي اسفناج، منيزيم دارد
. پتاسيم در انقباض عضلات، به جريان درآوردن اعصاب، متعادل كردن فشار خون و عملكرد بهتر قلب نقش دارد. يك فنجان بادام داراي 396 ميلي گرم منيزيم و 1000 ميلي گرم پتاسيم مي باشد.

فوايد بادام شيرين براي بدن


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ فروردين ۱۳۹۵ساعت: ۱۲:۳۷:۵۴ توسط:تيم نويسندگان نوآورد موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :