نوآورد، نداي سلامت نوآورد، نداي سلامت .

نوآورد، نداي سلامت

خواص بذر كتان براي سلامتي

پيشگيري از گر گرفتگي
مصرف يك برنامه‌ي غذايي حاوي بذر كتان، مي‌تواند احتمال ابتلا به گر گرفتگي در دوران يائسگي زنان را كاهش دهد
. تخم كتان حاوي امگا-3 هاي گياهي (مفيد براي پوست) و فيتواستروژن است و براي همين يكي از بهترين مواد غذايي مورد نياز زنان است. تخم كتان سرشار از ليگنان هاي گياهي است و به همين دليل مي تواند سوخت و ساز و استفاده از استروژن را كنترل كرده و به اين ترتيب علائم يائسگي مانند گرگرفتگي، تعريق و خشكي واژن را كاهش دهد. مي توانيد تخم كتان آسياب شده را خريداري كرده و به غذاها، ماست، سالادها و غيره افزوده و ميل كنيد.

نتايج پژوهشي در اين زمينه نشان مي دهد كه تخم كتان مي تواند از گرگرفتگي در زنان يائسه پيشگيري كرده و همچنين تاثيرات خوبي برروي سلامت عمومي آنها نيز داشته باشد. تحقيقات نشان مي دهد كه روزانه 40 گرم تخم كتان مانند «هورموني درمان» براي بهبود گرگرفتگي و عرق كردن هاي شبانه مفيد بوده و همچنين براي بهبود يبوست نيز مفيد است.

خواص تخم كتان براي پوست و مو
چربي
ALA موجود در دانه هاي كتان يكي از مفيدترين چربي هاي مورد نياز براي سلامتي پوست و مو مي باشد. به علاوه وجود ويتامين B در آن از خشكي پوست جلوگيري نموده و در بهبود نشانه هاي آكنه، روزاسه و اگزما موثر است. اين دانه ها داراي خواص آبرساني است و يك مرطوب كننده طبيعي به شمار مي رود. اگر مي خواهيد پوست و مو و ناخن سالم داشته باشيد، توصيه مي شود ۲ قاشق غذا خوري دانه كتان يا ۱ قاشق غذا خوري روغن تخم كتان به غذاهاي روزانه ي خود اضافه كنيد. همچنين مي توانيد از تخم كتان به صورت موضعي بر روي پوست نيز استفاده كنيد.

خواص بذر كتان براي سلامتي


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ فروردين ۱۳۹۵ساعت: ۰۴:۲۰:۲۷ توسط:تيم نويسندگان نوآورد موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :