نوآورد، نداي سلامت نوآورد، نداي سلامت .

نوآورد، نداي سلامت

مي خواهيد مهمترين خواص خيار را بشناسيد؟

بهبود گوارش
خيار سرشار از آب و فيبر است؛ آب و فيبر مهمترين عناصر براي برخورداري از فرآيند هضم سالم مواد غذايي هستند. ميزان بالاي آب و فيبرهاي غذايي موجود در خيار باعث مي‌شود كه بدنتان از شر سموم موجود در سيستم گوارشي خلاص شود و هضم غذا هم با راحتي بيشتري صورت بگيرد. اگر دچار يبوست هستيد توصيه مي‌كنيم كه هر روز خيار ميل كنيد زيرا مصرف منظم خيار يك درمان طبيعي براي يبوست محسوب مي‌شود. خيار را مي توان به عنوان ميان وعده يا به همراه غذا خورد و يا در تهيه سالادها و نوشيدني هاي مختلف از آن استفاده نمود. پوست خيار حاوي فيبر نامحلول است كه باعث افزايش حجم مدفوع شده و با افزايش سرعت حركت مواد غذايي در دستگاه گوارش به دفع بهتر و سريع تر مواد زائد از بدن كمك مي كند.

امكان مشاهده متن كامل مقاله در «خواص خيار» وجود دارد.

منابع اين مقاله: تبيان ايسنا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۹:۰۰:۵۰ توسط:تيم نويسندگان نوآورد موضوع:

طرز تهيه خيارشور خانگي

طرز تهيه خيارشور خوشمزه
طرز تهيه خيارشور با طعمي خوشايند به طوري كه خيارشورها كاملا ترد و سفت و خوشرنگ و بو باشند را در اين دستور كاملا متفاوت تجربه كنيد. معمولا اواخر شهريور زماني مناسب براي تهيه خيارشور مي باشد كه با انتخاب خيار هاي كوچك و ريز و قلمي مي توانيد خيارشورهاي با ظاهري بيروني آماده كنيد.

  • ·         يك كيلوگرم خيار تازه و قلمي
  • ·         ۳ حبه سير متوسط
  • ·         ۱۰۰ گرم شويد گل مخصوص خيارشور
  • ·         ۳ عدد كوچك فلفل سبز و تند
  • ·         چند عدد برگ انگور
  • ·         يك چهارم استكان سركه
  • ·         به ميزان لازم نمك

خيارها، برگ انگور، فلفل و سيرهاي پوست گرفته را جداگانه كاملا تميز بشوييد و بگذاريد آبشان كشيده شوند و به طور كامل خشك خشك شوند. ظرف مناسبي كه مي خواهيد خيارشور را در آن بگذاريد شسته و خشك و آماده كنيد. كف ظرف يك لايه خيار به طور منظم خيار بچينيد.

برگرفته از مقاله «طرز تهيه خيارشور»

منبع: آرگا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۱۱:۴۵:۲۰ توسط:تيم نويسندگان نوآورد موضوع:

مي خواهيد مهمترين خواص اسطوخودوس را بدانيد؟

عصاره اسطوخودوس و درمان سردرد
نوشيدن عصاره تهيه شده از برگ‌هاي اسطوخودوس تاثير زيادي در بهبود و تسكين سردرد دارد. اين نوشيدني براي درمان سردرد به ويژه سردردهاي ميگرني كاربردي اعجاب‌انگيز دارد. اين داروي گياهي اگر چه طعمي تلخ و گس دارد اما خاصيت و تاثيرگذاري آن چنان زياد است كه بسياري از بيماران تلخي آن را تحمل مي كنند. اما در صورتي كه برخي از بيماران قادر نباشند گسي و تلخي عصاره اسطوخودوس را تحمل كنند كافي است اين عصاره را رقيق كرده و آن را ميل كنند.

مقاله «خواص اسطوخودوس براي سلامتي»

منابع: برترين ها تبيان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۱۱:۴۴:۴۶ توسط:تيم نويسندگان نوآورد موضوع:

مي خواهيد مهمترين خواص خرمالو را بدانيد؟

خرمالوي يك ميوه‌ي انرژي زا
اين ميوه دقيقاً مناسب روزهايي است كه احساس خستگي و بي‌حالي مي‌كنيد. خرمالو به اندازه انگور انرژي‌زا است. البته اگر دغدغه‌ي تناسب اندام داريد و نمي‌خواهيد چاق شويد نبايد در مصرف آن زياده‌روي كنيد چون مصرف زياد آن كالري زيادي به بدن مي‌رساند. اگر مي‌خواهيد حسابي از خجالت خودتان در بياييد و كلي انرژي بگيريد يك عدد خرمالو را با كمي آب ليموترش، كمي ماست و عسل مخلوط كرده و هم بزنيد. اين معجون را صبح‌ها زماني كه ناشتا هستيد ميل كنيد.

سلامتي قلب
پتاسيم يك فلز كمياب مي باشد كه در خرمالو يافت مي شود. اين فلز در تنظيم فشار خون و آرام كردن عضلات بدن نقش مهمي دارد. در واقع بسياري از داروها از پتاسيم به عنوان يك ماده ضد درد عضلات استفاده مي كنند. به اين ترتيب خرمالو به عنوان يكي از منابع غذايي پتاسيم در سلامتي قلب و عروق تاثير بسياري دارد. اگر در فصل پاييز كه خرمالو فراوان است هر روز حدود 100 گرم از اين ميوه را مصرف كنيد، سيستم قلب و عروق‌تان مقاوم و سالم مي‌شود و خطر بسته شدن رگ‌هاي خوني به حداقل مي‌رسد.

متن كامل مقاله در «خواص درماني خرمالو»

منابع: برترين ها نمناك


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۱۱:۴۳:۵۶ توسط:تيم نويسندگان نوآورد موضوع:

مي خواهيد مهمترين خواص آناناس را بشناسيد

آناناس و مشكلات گوارشي
اگر در هضم غذا مشكل داريد، دچار گاز معده و غيره هستيد لازم است كه به تغذيه‌تان اهميت ويژه‌اي بدهيد. اگر تغذيه متعادلي داريد ولي از اين مشكلات رنج مي بريد، احتمالاً بدنتان به ميزان كافي آنزيم‌هاي گوارشي ترشح نمي‌كند. آنزيم بروملين موجود در آناناس باعث تقويت عملكرد دستگاه گوارش شده و به بدن كمك مي‌كند تا به‌خوبي مواد غذايي تجزيه‌ شده و جذب شود.

براي مثال با مصرف آب آناناس روند تجزيه و گوارش برخي پروتئين‌ ها مانند پروتئين‌ هاي موجود در گوشت قرمز كه به كندي تجزيه شده و در فرآيند هضم غذا مشكلاتي ايجاد مي ‌كنند، تسريع مي‌ شود. هنگامي كه آب آناناس مي ‌خوريد، اگر كمي زردچوبه به آن بزنيد كمك زيادي به هضم غذا مي ‌كند.

نوشيدني آناناس و زنجبيل براي مقابله با سلوليت
آب آناناس و زنجبيل تركيبي با آنتي اكسيدان هاي قوي، پاكسازي كننده و خواص ادرارآور هستند كه باعث رفع توكسين ها (همان سموم بدن) و همچنين مايعات حبس شده ي بدن مي شوند و به اين ترتيب به ارتقاي سلامتي و كاهش مشكل سلوليت كمك مي كنند. اين نوشيدني قدرت تسريع احياي بافت هاي آسيب ديده ي بدن را دارد. اين بافت هاي آسيب ديده منشأ بروز پوست پرتقالي شكل هستند. زنجبيل نيز حاوي ميزان زيادي آنتي اكسيدان است و خواص ضدالتهابي دارد. اين ريشه ي پرخاصيت، سم زدا و تصفيه كننده است و باعث تكميل خواص آناناس مي شود. تركيب اين دو ماده ي غذايي يك نوشيدني ويژه و مؤثر براي مقابله با پوست ناصاف حاصل از سلوليت مي سازد.

متن كامل مقاله «خواص آناناس و آب آناناس»

منبع: موسسه فرهنگي تبيان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۱۱:۴۳:۱۳ توسط:تيم نويسندگان نوآورد موضوع:

ماسك عسل

ماسك عسل و آرد جو براي شادابي پوست صورت

  • ·         يك قاشق غذا خوري عسل
  • ·         يك قاشق غذا خوري آرد جو
  • ·         يك قاشق چاي خوري پودر نعناع
  • ·         شير به مقدار كافي

عسل و آرد و پودر نعناع را باهم مخلوط كنيد و مقداي شير به آن اضافه كنيد تا حالت كشدار پيدا كند دقت كنيد كه خيلي روان ننشود تا به راحتي از روي صورت نريزد. بعد از شستو شوي صورت موهايتان را به طور كامل جمع كنيد و صورت وگردن خود را ماسك بزنيد بعد از نيم ساعت صورتتان را با آب ولرم بشوييد.

مقاله منبع «ماسك صورت عسل»

منبع: آرگا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۱۱:۴۲:۱۶ توسط:تيم نويسندگان نوآورد موضوع:

تست هوش

تست هاي هوش استاندارد
امروزه تست هاي آي كيو استاندارد مختلفي در جهان وجود دارد كه رايج ترين آنها مقياس وكسلر براي بزرگسالان و مقياس هوش وكسلر براي كودكان مي باشد كه براي كودكاني كه در سن مدرسه قرار دارند مي تواند مورد استفاده قرار گيرد. ديگر آزمون هاي تست هوش استاندارد و معروف عبارتند از: آزمون استنفورد-بينت، آزمون ويدكاك-جانسن براي توان شناختي و ادراكي، تست هوش ريون
(Raven)، آزمون آي كيو رينولدرز، آزمون كافمن براي كودكان و نيز دو آزمون موسوم به سيستم ارزيابي ادراكي و مقياس توان تشخيصي مي باشد.

ادامه اين متن در مقاله «تست هوش» قابل مشاهده است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۱۱:۴۱:۴۵ توسط:تيم نويسندگان نوآورد موضوع:

تبديل تاريخ

تبديل تاريخ
همه ما براي انجام بسياري از كارهاي روزانه خود با تاريخ و زمان سر و كار داريم براي نمونه اينكه يك كار مشخص را بايد در چه روزي انجام داد، آخرين باري كه مسئله خاصي را بررسي كرده ايم يا اينكه مثلا يك مناسبت خاص ملي يا مذهبي در چه روزي از هفته قرار دارد و مثلا آيا يك شنبه است كه احتمال تعطيل شدن شنبه (طبق قاعده بين التعطيلين!) باشد يا خير.

همچنين كساني كه با مسائل مالي سر و كار دارند همواره تاريخ ها را در نظر مي گيرند و براي آنها محاسبه مي كنند، اينكه قسط وام خود را در چه تاريخي بايد بپردازند، چكي را كه از دوستي دريافت كرده اند چند روز ديگر مي توانند نقد كنند و اينكه مثلا اظهار نامه مالياتي را در چه تاريخي بايد تكميل كنند، اينها موارد اندكي از مسائل فراواني است كه انجام آنها مستقيم با تاريخ روز و هفته و ماه و سال در ارتباط است. و براي انجام آنها تبديل تاريخ هاي مختلفي گاهي صورت مي گيرد.

متن بالا بخشي از مقاله «تبديل تاريخ شمسي به ميلادي و تبديل تاريخ ميلادي به شمسي» است.

منبع مقاله: ويكي پديا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۱۱:۴۱:۲۰ توسط:تيم نويسندگان نوآورد موضوع: