نوآورد، نداي سلامت نوآورد، نداي سلامت .

نوآورد، نداي سلامت

مي خواهيد با مهمترين خواص گلابي آشنا شويد؟

كاهش فشار خون بالا
گلابي حاوي ميزان زيادي پتاسيم است در نتيجه به سلامت قلب كمك زيادي مي كند. پتاسيم يك ماده ي مغذي براي عروق خوني محسوب مي شود. اين ميوه باعث كاهش فشار خون شده و از تشكيل لخته هاي خوني مسئول آسيب يا بيماري هاي قلب و عروق پيشگيري مي كند. گلابي همچنين باعث افزايش جريان خون در كل بدن شده و ارگان ها و بافت ها را اكسيژن رساني مي كند. به اين ترتيب نيز امكان بيماري هاي قلبي عروقي يا سكته هاي قلبي را نيز كاش مي دهد
.

گلابي ميزان كلسترول را كاهش مي‌دهد
يك عدد گلابي متوسط حاوي 5 گرم فيبر است كه حدود 20 درصد نياز روزانه‌ي ما به فيبر را تامين مي‌كند. 3 گرم از اين 5 گرم جزو فيبرهاي حلال در آب هستند. در بين اين فيبرها فيبر پكتين مي‌تواند ميزان كلسترول بد خون را كاهش دهد. مولكول هاي پكتين به مولكول هاي كلسترول بد متصل شده و قبل از جذب شدن آنها را از بدن دفع مي كنند. براي همين اگر كلسترول تان بالا است مي‌توانيد به اين ميوه‌ي آبدار اعتماد كنيد
. گلابي همچنين حاوي پتاسيم است. اين ماده معدني مهم باعث كاهش ميزان كلسترول بد خون شده و قلب را در وضعيت بهتري نگه مي دارد.

اين متن گزيده ايست از مقاله «خواص گلابي 9 خاصيت گلابي براي سلامتي»

منابع اين متن: تبيان 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۳:۵۸:۰۹ توسط:تيم نويسندگان نوآورد موضوع:

مي خواهيد با مهمترين خواص توت فرنگي آشنا شويد؟

سلامت چشم‌ها
وجود راديكال‌هاي آزاد و كمبود برخي از مواد مغذي، يكي از دلايل بروز مشكلات چشمي هستند. با بالا رفتن سن و كمبود اين عناصر مهم غذايي، راديكال‌هاي آزاد صدمات خودشان را شروع مي‌كنند. به طور مثال سبب خشكي چشم مي‌شوند، به اعصاب بينايي آسيب مي‌رسانند يا چشم را مستعد ابتلا به عفونت مي‌كنند. آنتي اكسيدان‌هايي مانند ويتامين
C و فلاونوئيدها كه در توت فرنگي وجود دارند، مي‌توانند از بروز چنين صدماتي پيشگيري كنند.

محافظي براي رگ‌ها
روزانه يك واحد توت‌فرنگي بخوريد، زيرا توت فرنگي مقدار فولات موجود در خون را افزايش مي‌دهد. فولات، مي‌تواند هموسيستئين موجود در خون شما را كاهش دهد. اسيد آمينه‌اي كه اگر ميزان آن افزايش يابد، رگ‌هاي خوني مسدود خواهند شد و تندرستي شما به مخاطره خواهد افتاد. ضمن اينكه اين ميوه خوش‌رنگ، قادر است از ابتلاي شما به تصلب شرايين هم جلوگيري كند.

گزيده اي از مقاله «خواص ميوه توت فرنگي»

منابع مقاله: هفت صبح باشگاه خبرنگاران جوان 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۳:۵۷:۰۸ توسط:تيم نويسندگان نوآورد موضوع:

شيوه ايجاد اكانت جيميل

آموزش ساخت ايميل گوگل
. . . قسمت بعد با عنوان Your current email address بايد آدرس ايميل فعلي خود (يك ايميل ديگر غير از ايميلي كه در حال ساخت آن هستيد را وارد كنيد). گوگل از اين ايميل براي كمك به حفظ امينت اكانت جيميل شما و نيز پيدا كردن دوستان و آشناياني كه در ايميل ديگر با شما در ارتباط بوده اند استفاده مي كند. هر چند در گذشته پر كردن اين قسمت بسيار مهم بود و براي مسائلي مانند دسترسي مجدد به ايميل در صورت فراموش كردن رمز عبور كاربرد داشت اما امروز به علت وجود تلفن هاي همراه اين قسمت از اهميت پيشين برخوردار نيست و مي توانيد آن را خالي بگذاريد. 

در قسمت بايد عبارت نمايش داده شده معروف به كپچا را وارد كنيد، معمولا وارد كردن كپچاهاي جيميل دشوار نيست اما اگر به هر علتي نمي توانيد آن را مشاهده كنيد يا بخوانيد، مي توانيد تيك بالاي آن را كه عبارت Skip this verification را بزنيد تا نيازي به وارد كردن كپچا نباشد، در اين صورت گاهي گوگل كد تاييدي بر روي گوشي تان ارسال مي كند كه به جاي كپچا آن را در فيلد وارد كنيد گاهي نيز نيازي به اين كد تاييد نخواهد بود . . .

براي مشاهده متن كامل مي توانيد به مقاله «آموزش ساخت ايميل گوگل» مراجعه نماييد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۳:۵۶:۲۴ توسط:تيم نويسندگان نوآورد موضوع:

مي خواهيد با مهمترين خواص انبه آشنا شويد؟

انبه عليه سرطان پروستات
دريافت مقادير بالاي بتاكاروتن موجب فعاليت هرچه بيشتر سلول هاي سيستم ايمني مي شود. انبه به دليل داشتن بتاكاروتن يك سيستم ايمني بسيار قوي ايجاد مي كند. به همين دليل مصرف مرتب انبه، به عنوان منبع غني بتاكاروتن، سبب تقويت سيستم ايمني بدن شده و از بروز عفونت هاي ويروسي و رشد تومورهاي بدخيم جلوگيري مي كند. بر اساس مطالعات انجام شده در دانشگاه هاروارد، برنامه غذايي سرشار از بتاكاروتن، نقش يك مدافع را در برابر ابتلا به سرطان پروستات ايفا مي‌كند. از اين گذشته انبه حاوي تركيب ديگري به نام لوپئول مي‌باشد كه مانع از رشد سلول‌هاي سرطاني پروستات مي‌شود.

انبه، ضدسرطان پانكراس
به گفته محققان، انبه حاوي تركيبات متعددي است كه داراي ويژگي هاي ضدسرطاني و ضدالتهابي هستند. يكي از اين تركيبات، تركيبي قوي به نام «لوپئول» است كه شهرت ضدسرطاني بالايي دارد. محققان با تزريق لوپئول به سلول‌ هاي سرطاني پانكراس دريافتند كه اين تركيب باعث توقف رشد و گسترش سلول‌ هاي سرطاني شده و عملكرد آن‌ ها را خنثي مي كند.

چكيده اي از مقاله «فوايد انبه 12 مورد از خواص انبه»

منابع مقاله: تبيان خبرگزاري مهر 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۳:۵۵:۴۸ توسط:تيم نويسندگان نوآورد موضوع:

طرز تهيه انواع ماسك هاي آووكادو براي پوست و صورت

ماسك ساده آووكادو
پوست را آبرساني و نرم كرده و سلولهاي مرده پوست را بدون ايجاد آسيب و سوزش پاكسازي مي كند
. ابتدا هسته آووكادو را در آورده و قسمت گوشتي داخل آووكادو را با قاشق در آورده و له كنيد تا به حالت كرم مانند در آيد. سپس به آرامي پوست آووكادو را كه محتويات داخلي آن را جدا كرده ايم به مدت 3 تا 5 دقيقه به پوست صورت (كه قبلا تميز كرده ايم) مي ماليم.

ماسك صورت آووكادو و ماست
اگر مي خواهيد رطوبت را به درون پوست خود پمپاژ كنيد از ماسك صورت آووكادو و ماست استفاده كنيد. همچنين اگر پوست مستعد آكنه داريد مي توانيد از ماسك صورت آووكادو و ماست استفاده كنيد زيرا اسيد لاكتيك موجود در ماست باكتري هاي پوست را نابود مي كند و بستر لازم براي بروز جوش و آكنه را از بين مي برد. اين ماسك به دليل داشتن خاصيت مرطوب كنندگي براي ماه هاي سرد سال عالي است.

  • ·         يك چهارم عدد آووكادو رسيده
  • ·         يك قاشق چاي خوري ماست ساده
  • ·         نصف قاشق چاي خوري عسل

آووكادو را خرد كرده، در يك كاسه بريزيد و آن را له كنيد. ماست و عسل را به آووكادو اضافه كرده و به خوبي با هم مخلوط كنيد؛ اين كار را تا رسيدن به يك خمير كاملا يكنواخت ادامه دهيد. ماسك را روي صورت خود بماليد و بعد از 15-10 دقيقه آن را با آب ولرم بشوييد. حال صورت خود را با يك حوله نرم و لطيف خشك كنيد.

مشاهده ادامه اين متن در مقاله «طرز تهيه ماسك آووكادو براي پوست و صورت» امكان پذير است.

منابع مقاله: پارسي ونوس 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۳:۵۵:۱۶ توسط:تيم نويسندگان نوآورد موضوع:

آزمون روانشناسي

تست روانشناسي و ارزيابي رواني
ارزيابي رواني نيز مشابه تست روانشناسي است با اين تفاوت كه ارزيابي رواني نسيب به تست روانشناسي به شكل جامع تر و كامل تري به بررسي و ارزيابي ويژگي هاي شخصيت انسان مي پردازد. در ارزيابي رواني آزمون هاي و تست هاي مختلفي بر روي فرد شركت كننده صورت مي گيرد و پس از انجام همه تست ها روانشناس بر اساس نتايج به دست آمده به ارزيابي انسجام و يكپارچگي اطلاعات به دست آمده در آزمون هاي مختلف مي پردازد.

از جمله تست هايي كه در ارزيابي رواني ممكن است از فرد گرفته شود مي توان به آزمون هاي شخصيت طبيعي (نرمال) يا غيرطبيعي، تست هاي توانايي و هوش، آزمون هاي علاقه مندي ها و جهت گيري ها (گرايشات) و نيز اطلاعات به دست آمده از مصاحبه هاي صورت گرفته با فرد به دست مي آيد.

اطلاعات تكميلي در اين خصوص براي انجام ارزيابي رواني از راه بررسي تاريخچه فرد از لحاظ شخصي، شغلي و حرفه اي، يا سوابق پزشكي به دست مي آيد. در اين ميان تست روانشناسي يكي از منابعي است كه روانشناس بر اساس آن به ارزيابي وضعيت رواني و شخصيتي فرد مي پردازد.

براي مطالعه متن كامل مي توانيد به مقاله «تست روانشناسي» مراجعه نماييد.

منبع: ويكي پديا 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۳:۵۴:۱۸ توسط:تيم نويسندگان نوآورد موضوع:

مي خواهيد با برخي از خواص سيب زميني آشنا شويد؟

ماسك سيب زميني و گلاب
ابتدا يك عدد سيب زميني را رنده كنيد سپس مقداري گلاب به سيب زميني اضافه كنيد و گلاب و سيب زميني را به خوبي باهم مخلوط كنيد تا به شكا خمير در آيند. اگر شما داراي پوست چرب هستيد چند قطره آب ليمو به مخلوط سيب زميني و گلاب اضافه كنيد و اگر داراي پوست خشك هستيد مقداري عسل به مخلوط سيب زميني و گلاب اضافه كنيد
. ماسك سيب زميني و گلاب را بر روي پوست تميز صورت خود به مدت ۱۵ دقيقه قرار دهيد. با استفاده منظم از اين ماسك لكه هاي تيره پوست شما از بين مي روند و پوست سفيد و روشني خواهيد داشت.

مشاهده ادامه اين متن در مقاله «سيب زميني و اين همه خاصيت» امكان پذير است.

منابع مقاله: آرگا 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۳:۵۳:۴۹ توسط:تيم نويسندگان نوآورد موضوع:

مي خواهيد با مهمترين خواص زردچوبه آشنا شويد؟

زردچوبه براي كاهش لك و پيس
بيماري ويتيليگو كه در زبان فارسي به آن لك و پيس گفته مي شود، يك مشكل پوستي است كه در آن سلول هاي بافت هاي بدن، رنگدانه هاي طبيعي خود را از دست مي دهند و به اين ترتيب در مناطق در معرض ديد مانند دست ها، صورت، گردن و غيره لكه هاي سفيد رنگي شكل مي گيرد. گاهي اين بيماري روي بافت هاي دهان، حفره هاي بيني، بخش تناسلي و حتي شبكيه ي چشم نيز خود را نشان مي دهد. متاسفانه اين بيماري درمان قطعي ندارد، اما روش هاي درماني براي كاهش علائم آن در پيش گرفته مي شود.

به نيم كيلو زردچوبه، يك چهارم كيلو ريشه زنجبيل و آب 5 عدد ليموترش نياز داريد. تمام تركيبات را داخل ظرف ريخته، مخلوط كنيد و داخل يخچال قرار دهيد. قبل از هر وعده ي غذايي، دو قاشق از اين تركيب پرخاصيت را ميل كنيد. روش ديگر اين است كه دم كرده زردچوبه را تهيه كنيد و به طور مستقيم روي پوست تان قرار دهيد. 

متن كامل اين مقاله در «خواص شگفت انگيز زردچوبه براي سلامتي و پوست» قابل مشاهده است.

منابع مقاله: تبيان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۳:۵۲:۳۸ توسط:تيم نويسندگان نوآورد موضوع:

مي خواهيد با مهمترين خواص انار آشنا شويد؟

خواص انار براي كليه ها
دانشمندان اعلام كردند خوردن آب انار فوايد زيادي براي بيماران كليوي و دياليزي دارد
. اين دانشمندان طي نتايج حاصله از تحقيقات خود اعلام كردند احتمال ابتلا به عفونت در بيماران كليوي و بيماران دياليزي كه در هفته چند ليوان آب انار مي‌خورند، كمتر خواهد بود.

تحقيقات نشان مي‌دهد آنتي‌اكسيدان‌هاي موجود در آب انار مي‌تواند آسيب‌هاي سلولي را كه در اثر راديكال‌ هاي آزاد به وجود مي‌آيد كاهش دهد. دانشمندان معتقدند رژيم‌هاي سرشار از آنتي‌اكسيدان‌ها مي‌توانند كمك زيادي به افراد مبتلايان به نارسايي‌هاي كليوي كند. دليل اصلي اين موضوع اين است كه ميزان راديكال‌ هاي آزاد در خون اين بيماران در طي عبور خون از دستگاه‌هاي دياليز افزايش پيدا مي‌كند. اين موضوع مي‌تواند باعث افزايش تورم در بافت‌هاي بدن شود.

براي مشاهده ادامه متن مي توانيد به مقاله «فوايد انار و خواص انار براي سلامتي» مراجعه نماييد.

منبع مقاله: همشهري آنلاين 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۳:۵۱:۵۶ توسط:تيم نويسندگان نوآورد موضوع:

بهترين غذاها براي افزايش توليد اسپرم و تقويت اسپرم و افزايش كيفيت اسپرم

سير
سير يكي از بهترين انتخاب‌هاي غذايي براي افزايش توليد اسپرم‌ها و تقويت اسپرم‌هاي توليدي است. سير كه امروزه به عنوان يك ماده غذايي موثر در روابط جنسي شناخته‌ شده، حاوي سلنيوم است؛ آنتي‌اكسيداني كه براي جنبندگي و تحرك اسپرم‌ها ضروري است. آليسين ديگر تركيب موجود در سير است كه از اسپرم‌ها محافظت كرده و چرخه هورمون‌هاي جنسي در اندام‌هاي جنسي مردان را تقويت مي‌كند.

سير كاهنده فشارخون بالاست و به اين ترتيب نيز روي مويرگ‌ها و انقباض عضلات قلب تاثير مي‌گذارد و باعث انبساط رگ‌هاي موجود در ناحيه‌ي آلت تناسلي مي‌شود.  سير همچنين سرشار از ويتامين B6 است كه نقش موثري در تنظيم هورمون‌ها و تقويت سيستم ايمني بدن دارد.

پس شك نكنيد و اين ماده‌ي غذايي را نيز وارد برنامه‌ي غذايي‌تان بكنيد. براي رسيدن به تأثيرات كمكي سير در اين زمينه شروع مصرف با 1 تا 2 حبه سير در روز مي‌تواند مناسب باشد. براي رفع بوي بد آن نيز مي‌توانيد از جعفري استفاده كنيد. جويدن جعفري بوي سير را كاهش مي‌دهد.

گزيده اي از مقاله جامع «بهترين غذاها براي افزايش توليد  اسپرم و تقويت اسپرم و افزايش كيفيت اسپرم»

منابع مقاله: بيست ستون تبيان ميگنا 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۳:۵۰:۵۶ توسط:تيم نويسندگان نوآورد موضوع: