نوآورد، نداي سلامت نوآورد، نداي سلامت .

نوآورد، نداي سلامت

دارچين و ديابت

اثرات دارچين بر كاهش قند خون كاملا شناخته شده است. به غير از اثرات مفيدي كه بر مقاومت به انسولين دارد از چندين مكانيسم ديگر براي كاهش سطح قند خون بدن استفاده مي كند.

مكانيسم اول: مطالعات نشان داده است دارچين با دخالت در توليد و ترشح آنزيم هاي گوارشي مختلف، موجب كند شدن تجزيه كربوهيدرات ها در دستگاه گوارش مي شود. به اين ترتيب ميزان گلوكز وارد شده به خون بعد از خوردن غذا را كاهش مي دهد.
مكانيسم دوم: دارچين حاوي تركيبي است كه مي تواند تا حدودي نقش انسولين را ايفا كرده و برداشت گلوكز توسط سلول ها را به ميزان زيادي بهبود ببخشد. هر چند بسيار كندتر از خود انسولين عمل مي كند.
آزمايشات متعدد اثرات ضد ديابتي دارچين را تاييد كرده و ميزان تاثير آن بر كاهش سطح قند خون ناشتا را 29-10% اندازه گيري كرده اند. دوز موثر مصرف دارچين 6-1 گرم در روز است.
تازه ترين تحقيقات نشان مي‌دهد بيماران مبتلا به ديابت مي‌ توانند با افزودن كمي دارچين به رژيم غذايي خود به حفظ سلامت بدنشان كمك كنند. در يك مطالعه بيماران ديابتي كه به مدت 40 روز، روزانه يك گرم دارچين به رژيم غذايي معمول خود افزودند، ميزان قند خون، كلسترول و چربي‌هاي خونشان تا 30 درصد كاهش يافت و كاهش ميزان كلسترول ، قند و چربي خون در بيماران ديابتي تاثير مفيدي در بهبود سلامتي دارد.
دارچين حاوي تركيباتي است كه عمل انسولين در انتقال گلوكز به سلول ها را بهبود مي بخشد و با كاهش تدريجي قند خون، از خستگي و تاري ديد ديابتي ها مي كاهد و چون تقريبا بدون كالري است افراد چاق و مبتلايان به ديابت مي توانند با نظر پزشك متخصص از آن در رژيم غذايي شان استفاده كنند. مطالعات آزمايشگاهي و حيواني نشان داده كه دارچين سوخت و ساز گلوكز را تا حدود 20 برابر بالا مي برد.
انسولين يكي از هورمون هاي كليدي بدن است كه متابوليسم و مصرف انرژي را تنظيم مي كند. انسولين هم چنين براي انتقال قند خون، از جريان خون به درون سلول ها ضروري است. ولي مشكل اين است كه بسياري از افراد نسبت به اثرات انسولين مقاوم هستند. اين وضعيت به عنوان مقاومت به انسولين شناخته مي شود و از نشانه هاي بارز بيماري هاي خطرناكي مانند سندروم متابوليك و ديابت نوع 2 به شمار مي رود.
مصرف دارچين به طور چشمگيري مقاومت نسبت به انسولين را كاهش مي دهد. به اين ترتيب دارچين به صورت غير مستقيم در كاهش سطح قند خون بدن نقش دارد. وقتي بدن حساسيت خود را نسبت به هورمون انسولين از دست مي‌دهد، ديابت نوع دوم بروز مي‌كند. انسولين قند را از خون به سلول هاي بدن منتقل مي‌كند تا به عنوان انرژي مورد استفاده قرار گيرد، بنابراين وقتي بدن به انسولين پاسخ ندهد، مقدار قند يا گلوكز در خون بالا مي‌رود و منجر به خستگي و تاري ديد مي‌شود. افزايش قند خون در دراز مدت مي‌تواند خطر ابتلا به بيماري‌هاي قلبي ، نارسايي كليوي و نابينايي را افزايش دهد. افزودن مقدار كمي دارچين به چاي ، آب پرتقال يا غلات مفيد است. با جوشاندن آب با يك تكه دارچين به راحتي مي‌توان چاي دارچيني نيز تهيه كرد.
دارچين همچنين از بروز ديابت نوع دوم در افراد در معرض خطر جلوگيري مي‌كند. دارچين حاوي برخي مواد است كه مصرف زياد آن مي‌تواند سمي باشد بنابراين در مصرف اين ماده غذايي بايد دقت كرد. در اين مطالعه 60 بيمار مبتلا به ديابت نوع دوم روزانه 1، 3 يا 6 گرم دارچين يا معادل آن آرد گندم ( به عنوان دارونما ) مصرف كردند. آرد گندم و دارچين به شكل كپسول استفاده مي شد.
ميزان گلوكز، چربي و كلسترول تمام بيماراني كه دارچين مصرف كردند تا 30 درصد كاهش يافت، اما هيچگونه تغييري در كساني كه دارو نما دريافت كردند مشاهده نشد.
دارچين حاوي تركيباتي است كه عمل انسولين در انتقال گلوكز به سلول ها را بهبود مي‌بخشد. دارچين تقريبا هيچ كالري ندارد، به همين خاطر ديابتي‌ها بدون خطر چاق شدن مي‌توانند با افزودن دارچين طعم مطبوعي به غذاي خود بخشند.هر گرم دارچين كمتر از 3 كالري دارد كه بسيار اندك است.

تحقيقات قبلي نشان داده بود كه دارچين ظاهرا به سلول هاي چربي در تشخيص و واكنش به انسولين كمك مي‌كند. مطالعات آزمايشگاهي و حيواني نيز نشان داده بود كه دارچين سوخت و ساز گلوكز را حدود بيست برابر مي‌كند.

دارچين و ديابت


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ فروردين ۱۳۹۵ساعت: ۰۴:۲۳:۱۳ توسط:تيم نويسندگان نوآورد موضوع:

خواص توت فرنگي

فشارخون و توت فرنگي
توت فرنگي منبع خوبي از پتاسيم و منيزيم هم هست كه هردوي اين عناصر به پايين آمدن فشار خون كمك مي كنند.  بدليل پتاسيم بالا در توت فرنگي، اين ميوه پرطرفدار براي افرادي كه دچار فشارخون بالا هستند، توصيه مي شود. پتاسيم به خنثي كردن اثر سديم در بدن كمك مي نمايد. مصرف كم پتاسيم همان قدر براي فشارخون بالا بد است كه مصرف بالاي سديم براي فشارخون بالا بد مي باشد.

يبوست و توت فرنگي
مصرف خوراكي هايي نظير توت فرنگي كه پر از فيبر و آب هستند به كاهش يبوست و اجابت مزاج راحت كمك مي نمايند.

ديابت و توت فرنگي
 توت فرنگي قند پايين و ميزان فيبري بالا داشته و هر دو اين فاكتور ها به حفظ تعادل قند خون كمك مي نمايد. توت فرنگي يكي از خوراكي هاي مناسب براي افراد ديابتي مي باشد. تحقيقات نشان مي دهد كه خوردن 37 توت فرنگي در روز مي تواند به طور چشم گيري عوارض ديابت هم چون نارسايي كليه و نوروپاتي محيطي را كاهش دهد.

توت فرنگي اشتها را كاهش مي دهد
مطالعات نشان داده اند كه توت فرنگي باعث افزايش ميزان هورموني مي شود كه در بالا بردن متابوليسم، كاهش اشتها و تنظيم قند خون بعد از دريافت وعده هاي حاوي نشاسته كمك مي كند. اين هورمون آديپونكتين است كه ميزان بالاي آن در خون هم چنين با كاهش خطر حمله قلبي همراه است در حالي كه ميزان پايين آن در افراد چاق گزارش شده است. 

خواص توت فرنگي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ فروردين ۱۳۹۵ساعت: ۰۴:۲۲:۰۲ توسط:تيم نويسندگان نوآورد موضوع:

خواص روغن نارگيل براي پوست و مو

رفع آثار كشيدگي پوست
نشانه هاي كشيدگي پوست فقط در دوره بارداري ظاهر نمي شوند. گاهي كم كردن وزن زياد يا اضافه وزن شديد، بدنسازي، بالغ شدن و درمان هاي هورموني هم ممكن است منجر به ظهور نشانه هاي كشيدگي پوست شوند. مرطوب نگه داشتن پوست به پيشگيري از اين نشانه ها كمك مي كند و ظاهر پوست را بهتر نگه مي دارد. روي قسمت هاي مربوطه روغن نارگيل بماليد و به آرامي ماساژ دهيد تا كاملاً اين روغن جذب پوست شود.

صاف كردن موهاي وزكرده
افرادي كه موهاي خشك و آسيب ديده دارند موهايشان به سرعت وز مي كند. اگر شما هم چنين موهايي براي داشتن موهايي زيبا و خوش حالت از مصرف روغن نارگيل غافل نشويد. مقدار كمي روغن نارگيل را با حرارت ملايم گرم كنيد و سپس آن را كف دستتان بريزيد. در مرحله بعد با كف دست و انگشتان روغن را لابه لاي موهايتان پخش كنيد. در اين صورت موهايتان به سرعت نرم مي شود. مي توانيد يك ساعت قبل از حمام موهايتان را با روغن نارگيل نرم كرده و سپس دوش بگيريد.

خواص روغن نارگيل براي پوست و مو


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ فروردين ۱۳۹۵ساعت: ۰۴:۲۱:۳۵ توسط:تيم نويسندگان نوآورد موضوع:

خواص خيار براي پوست

خواص خيار در محو حلقه تيره دور چشم ها
استفاده از خيار باعث مي شود تا حلقه تيره دور چشم ها سريع و راحت تر از بين برود و محو گردد. وجود ميزان زيادي از مواد آنتي اكسيدان و سيليس در خيار، سبب جوان شدن پوست و محو حلقه هاي  تيره دور چشم ها مي شود. براي اين منظور كافي است روي هر چشم تان براي مدت
۲۰ دقيقه يك برش حلقوي خيار قرار دهيد. همچنين مي توانيد دو قطعه دستمال كاغذي تميز را به آب خيار آغشته كرده و براي ۲۰ دقيقه روي چشم هايتان بگذاريد. با اين روش ساده و بي دردسر حلقه هاي تيره دور چشم ها به تدريج محو مي شود.

اگر مي‌خواهيد براي چشم‌هايتان سنگ تمام بگذاريد، از ماسك خيار و گلاب استفاده كنيد. براي تهيه اين ماسك كافي است يك خيار را با پوست يا بدون پوست رنده كرده و آن را درون ۳ تا ۴ قاشق غذاخوري گلاب خالص خيس كنيد. سپس اين تركيب را روي پلك‌ها، اطراف چشم و گودي چشم بگذاريد و اجازه دهيد به‌مدت ۱۵دقيقه به همين صورت بماند. نكته مهم آن است كه خيار را به‌خوبي بشوييد مراقب باشيد پلك‌هايتان به‌خوبي بسته باشد تا آب اين ماسك وارد چشم‌هايتان نشود. سپس اين ماسك را با دستمال مرطوب از روي چشم‌ها برداشته و صورتتان را با آب نسبتا خنك بشوييد.

از بين بردن پف چشم ها
اگر زير چشم هايتان پف كرده است و دنبال روشي براي از بين بردن آنها هستيد خوب است بدانيد كه خيار داراي تاثير گذاري تقريبا فوري بر روي پف هاي زير چشم است. به علت ميزان بالاي آسكوربيك اسيد موجود در خيار، قرار دادن برش هاي حلقوي خيار براي مدت ۲۰ دقيقه در زير چشم و روي پف ها موجب كاهش آب ذخيره شده در پف ها و بهبود پف كردگي زير چشم مي شود.

خواص خيار براي پوست

ناز وب وبسايت نوآورد - زيباشو


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ فروردين ۱۳۹۵ساعت: ۰۴:۲۱:۰۲ توسط:تيم نويسندگان نوآورد موضوع:

خواص بذر كتان براي سلامتي

پيشگيري از گر گرفتگي
مصرف يك برنامه‌ي غذايي حاوي بذر كتان، مي‌تواند احتمال ابتلا به گر گرفتگي در دوران يائسگي زنان را كاهش دهد
. تخم كتان حاوي امگا-3 هاي گياهي (مفيد براي پوست) و فيتواستروژن است و براي همين يكي از بهترين مواد غذايي مورد نياز زنان است. تخم كتان سرشار از ليگنان هاي گياهي است و به همين دليل مي تواند سوخت و ساز و استفاده از استروژن را كنترل كرده و به اين ترتيب علائم يائسگي مانند گرگرفتگي، تعريق و خشكي واژن را كاهش دهد. مي توانيد تخم كتان آسياب شده را خريداري كرده و به غذاها، ماست، سالادها و غيره افزوده و ميل كنيد.

نتايج پژوهشي در اين زمينه نشان مي دهد كه تخم كتان مي تواند از گرگرفتگي در زنان يائسه پيشگيري كرده و همچنين تاثيرات خوبي برروي سلامت عمومي آنها نيز داشته باشد. تحقيقات نشان مي دهد كه روزانه 40 گرم تخم كتان مانند «هورموني درمان» براي بهبود گرگرفتگي و عرق كردن هاي شبانه مفيد بوده و همچنين براي بهبود يبوست نيز مفيد است.

خواص تخم كتان براي پوست و مو
چربي
ALA موجود در دانه هاي كتان يكي از مفيدترين چربي هاي مورد نياز براي سلامتي پوست و مو مي باشد. به علاوه وجود ويتامين B در آن از خشكي پوست جلوگيري نموده و در بهبود نشانه هاي آكنه، روزاسه و اگزما موثر است. اين دانه ها داراي خواص آبرساني است و يك مرطوب كننده طبيعي به شمار مي رود. اگر مي خواهيد پوست و مو و ناخن سالم داشته باشيد، توصيه مي شود ۲ قاشق غذا خوري دانه كتان يا ۱ قاشق غذا خوري روغن تخم كتان به غذاهاي روزانه ي خود اضافه كنيد. همچنين مي توانيد از تخم كتان به صورت موضعي بر روي پوست نيز استفاده كنيد.

خواص بذر كتان براي سلامتي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ فروردين ۱۳۹۵ساعت: ۰۴:۲۰:۲۷ توسط:تيم نويسندگان نوآورد موضوع:

خواص درماني روغن كنجد

ترميم سلول هاي آسيب ديده
اگرچه روغن كنجد نسبتا سنگين و چسبناك است اما به راحتي توسط پوست جذب مي گردد. در واقع، اين روغن، به عنوان روغن حامل يا روغن پايه، براي رقيق كردن ساير روغن هاي مفيد براي ماساژ استفاده مي شود. تركيب هاي مختلف انواع روغن اغلب به نوع پوست افراد بستگي دارد. با اين حال، مخلوط كردن روغن كنجد با انواع ديگر روغن هاي گياهي بي خطر و آسان است. هنگامي كه اين روغن براي ماساژ به كار مي رود، جريان خون را بهبود بخشيده و سلول هاي آسيب ديده را ترميم مي كند.

دفع سنگ كليه و مثانه به ساده‌ترين شيوه
افرادي كه مبتلا به سنگ كليه يا سنگ مثانه هستند مي‌توانند در كنار درمان اصلي خود از ماساژ روغن كنجد نيز براي تسكين درد ناشي از سنگ كليه يا سنگ مثانه بهره بگيرند. درمانگران طب سنتي ايران ماساژ روغن به دست آمده از دانه‌هاي كنجد را بهترين روش براي دفع سنگ كليه و مثانه مي‌دانند. آن‌ها براين باورند، درصورتي كه بيمار به‌طور مستمر از اين روغن براي ماساژ ناحيه مربوط به مثانه و كليه‌ها استفاده كند در مدت زمان كوتاهي قادر است سنگ را با دردسر كمتري دفع كند.

 

خواص درماني روغن كنجد

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ فروردين ۱۳۹۵ساعت: ۰۴:۱۹:۱۵ توسط:تيم نويسندگان نوآورد موضوع:

فوايد بادام شيرين براي بدن

بادام، آنتي اكسيدان است
آنتي‌اكسيدان‌ها تركيباتي هستند كه با راديكال‌هاي آزاد مقابله مي‌كنند. راديكال‌هاي آزاد مسئول پيري سلول‌ها و ابتلا به بعضي از سرطان‌ها هستند. داشتن رژيم غذايي سرشار از آنتي اكسيدان‌ها باعث مي‌شود كه قلب و عروق شما در سلامت بماند و همچنين از ابتلا به برخي از بيماري‌هاي مربوط به پيري مثل آلزايمر در امان بمانيد.

بادام سرشار از آنتي اكسيدان‌ها و به ويژه ويتامين E و روي مي‌باشد. اگر چه آنتي‌اكسيدان‌هاي موجود در بادام به اندازه‌ي ميوه و سبزيجات رنگي نيست اما اين ماده‌ غذايي فوق‌العاده حاوي املاح و مواد معدني مفيدي براي بدن است.

آنتي اكسيدان ها از برخي بيماري و اختلالات نظير سرطان، بيماري قلبي، فراموشي، آلزايمر، خوب عمل نكردن سيستم ايمني، آب مرواريد چشم(كاتاراكت)، ضعيف شدن ماهيچه ها پيشگيري نموده و هم چنين بر سلامتي پروستات اثر مي گذارند و از تخريب سلول ها و DNA جلوگيري مي كنند.

از گرفتگي عضلاني جلوگيري مي كند
بادام داراي منيزيم و پتاسيم است. هنگامي كه به مقدار كافي منيزيم در بدن باشد، در خون جريان مي يابد و اكسيژن و مواد مغذي را سريع تر حمل مي كند و جلوي افزايش ضربان قلب را مي گيرد. بادام بسيار بيشتر از جو يا حتي اسفناج، منيزيم دارد
. پتاسيم در انقباض عضلات، به جريان درآوردن اعصاب، متعادل كردن فشار خون و عملكرد بهتر قلب نقش دارد. يك فنجان بادام داراي 396 ميلي گرم منيزيم و 1000 ميلي گرم پتاسيم مي باشد.

فوايد بادام شيرين براي بدن


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ فروردين ۱۳۹۵ساعت: ۱۲:۳۷:۵۴ توسط:تيم نويسندگان نوآورد موضوع:

خواص انجير

كاهش كلسترول
انجير داراي پكتين است. پكتين نوعي فيبر گياهي و محلول است. هنگامي‌كه اين فيبر در سيستم گوارش جابجا مي‌شود، به سادگي كلسترول‌هاي اضافي را با خود حمل مي‌كند و به قسمتي از بدن كه مواد زائد براي دفع در آنجا جمع مي‌شوند منتقل مي‌شوند. علاوه بر اين، انجير به دليل وجود فيبر زياد در آن مي‌تواند در كنترل اشتها و ميل شما به مصرف غذاهاي چرب و مضر موثر باشد و از اين طريق نيز مانع از ورود مقادير اضافي كلسترول به بدن شود.

راهي شيرين براي كاهش وزن
انجير منبع بسيار خوبي از فيبر غذايي است. فيبر، گرسنگي را به تأخير مي‌اندازد و در رژيم‌هاي كاهش وزن جايگاه ويژه‌اي دارد به همين دليل مواد غذايي حاوي فيبر نقش موثر در مديريت و كنترل وزن ايفا مي‌كنند.  البته توجه داشته باشيد كه انجير داراي كالري نسبتاً زيادي است و مي‌تواند منجر به افزايش وزن شود، خصوصاً اگر همراه با شير مصرف شود. به همين دليل بهتر است در مصرف آن جانب تعادل را رعايت نماييد. مصرف چند عدد انجير براي دريافت مواد مغذي آن كافي است.
 

خواص انجير


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ فروردين ۱۳۹۵ساعت: ۱۲:۳۷:۲۱ توسط:تيم نويسندگان نوآورد موضوع:

خواص انگور

جلوگيري از بيماري‌هاي قلب و عروق
انگور سياه، بنفش مايل به آبي يا بنفش مايل به سياه از فيتوكميكال‌هاي بيشتري تشكيل يافته‌اند كه ريسك ابتلا به بيماري‌هاي مختلف را كاهش مي‌دهند. فيتوكميكال‌هاي موجود در انگور سياه به علت اثر محافظتي در ژن‌ها و نيز كاهش آسيب به ماهيچه‌هاي قلبي و همچنين تنظيم سطح كلسترول خون در كاهش بيماري‌هاي قلبي سهم بسزايي را ايفا مي‌كنند.

تركيب فلاونوئيدي موجود در انگور سياه شامل كوئرستين و رزوراترول است. رزوراترول خاصيت ضدالتهابي و آنتي‌اكسيداني دارد. اين ماده شيميايي باعث كاهش اكسيداسيون ليپوپروتئين‌هاي كم‌چگالي مانند LDL كه با نام كلسترول بد معروف است، مي‌شود. اكسيداسيون LDL منجر به تشكيل پلاك‌هاي آترواسكلروزي مي‌شود كه نهايتاً منجر به بيماري‌هاي قلبي عروقي و سكته مي‌گردد. همچنين تشكيل لخته‌هاي خوني ايجادكننده سكته، به وسيله رزوراترول محدود مي‌شود. اين دو عامل در كنار هم باعث مي‌شوند كه رزوراترول به عنوان تركيبي بر ضد سكته معرفي گردد. 

به عبارت ديگر انگور باعث افزايش سطوح اكسيد نيتريك در خون شده و بنابراين تشكيل لخته و در نتيجه خطر حمله قلبي را كاهش مي‌دهد. علاوه براين آنتي‌اكسيدان‌هاي موجود در انگور سبب كاهش اكسيداسيون كلسترول LDL، به‌عنوان عامل خطر اصلي تنگي عروق و بيماري‌هاي قلبي‌عروقي مي‌شوند. علاوه براين انگور با كاهش التهاب و فشارخون مي‌تواند به سلامت قلب و عروق كمك كند.

خواص انگور


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ فروردين ۱۳۹۵ساعت: ۱۲:۳۶:۳۷ توسط:تيم نويسندگان نوآورد موضوع:

خواص تخم شربتي

براي كاهش وزن كمكتان مي كنند
در يك وعده تخم شربتي 11 گرم پروتئين و 4.4 گرم فيبر وجود دارد كه ميتواند براي مدتي طولاني سير نگهتان دارد و به كاهش وزنتان كمك كند.  فيبر مقادير زيادي آب را جذب مي‌نمايد و در معده حجيم مي‌شود، كه همين امر حس سيري را افزايش داده و جذب مواد غذايي را كند مي‌نمايد. دقت داشته باشيد كه هنگام مصرف تخم شربتي حتما بايد آب كافي بنوشيد تا گوارش بيش از حد كند نشود و يبوست ايجاد نكند.

اگر شما تخم شربتي را با غذاي خود بنوشيد، خاصيت ژله بودن آن، باعث ميشود كه مواد نشاسته اي به تدريج شكر موجود در خود را آزاد كنند و به اين ترتيب شما به طور تدريجي انرژي متعادل در طول روز خواهيد داشت. همچنين بر خلاف تمامي قرصها و روش هاي لاغري كه به ناراحتي هاي معده منجر مي شوند مصرف تخم شربتي از ورم معده و ديگر ناراحتي هاي معده جلوگيري مي كند.

ضدالتهاب طبيعي
تخم شربتي موهبتي از آمريكاي جنوبي است. رنگ‌هاي مختلفي (سفيد، قهوه‌اي، بژ و خاكستري) از اين دانه‌ها وجود دارد. البته بايد بدانيد كه رنگ‌ها تأثيري در ارزش غذايي و ميزان مواد مغذي‌شان ندارد. تخم شربتي منبع خوب امگا 3 ها و امگا 6 هاست كه به تعادل عصبي كمك كرده و خواص ضدالتهابي بالايي دارد. البته ميزان بالاي كلسيم موجود در اين دانه‌هاي ريز را نمي‌توان ناديده گرفت.

خواص تخم شربتي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ فروردين ۱۳۹۵ساعت: ۱۲:۳۵:۴۸ توسط:تيم نويسندگان نوآورد موضوع: