نوآورد، نداي سلامت نوآورد، نداي سلامت .

نوآورد، نداي سلامت

مي خواهيد مهمترين خواص آناناس را بشناسيد

آناناس و مشكلات گوارشي
اگر در هضم غذا مشكل داريد، دچار گاز معده و غيره هستيد لازم است كه به تغذيه‌تان اهميت ويژه‌اي بدهيد. اگر تغذيه متعادلي داريد ولي از اين مشكلات رنج مي بريد، احتمالاً بدنتان به ميزان كافي آنزيم‌هاي گوارشي ترشح نمي‌كند. آنزيم بروملين موجود در آناناس باعث تقويت عملكرد دستگاه گوارش شده و به بدن كمك مي‌كند تا به‌خوبي مواد غذايي تجزيه‌ شده و جذب شود.

براي مثال با مصرف آب آناناس روند تجزيه و گوارش برخي پروتئين‌ ها مانند پروتئين‌ هاي موجود در گوشت قرمز كه به كندي تجزيه شده و در فرآيند هضم غذا مشكلاتي ايجاد مي ‌كنند، تسريع مي‌ شود. هنگامي كه آب آناناس مي ‌خوريد، اگر كمي زردچوبه به آن بزنيد كمك زيادي به هضم غذا مي ‌كند.

نوشيدني آناناس و زنجبيل براي مقابله با سلوليت
آب آناناس و زنجبيل تركيبي با آنتي اكسيدان هاي قوي، پاكسازي كننده و خواص ادرارآور هستند كه باعث رفع توكسين ها (همان سموم بدن) و همچنين مايعات حبس شده ي بدن مي شوند و به اين ترتيب به ارتقاي سلامتي و كاهش مشكل سلوليت كمك مي كنند. اين نوشيدني قدرت تسريع احياي بافت هاي آسيب ديده ي بدن را دارد. اين بافت هاي آسيب ديده منشأ بروز پوست پرتقالي شكل هستند. زنجبيل نيز حاوي ميزان زيادي آنتي اكسيدان است و خواص ضدالتهابي دارد. اين ريشه ي پرخاصيت، سم زدا و تصفيه كننده است و باعث تكميل خواص آناناس مي شود. تركيب اين دو ماده ي غذايي يك نوشيدني ويژه و مؤثر براي مقابله با پوست ناصاف حاصل از سلوليت مي سازد.

متن كامل مقاله «خواص آناناس و آب آناناس»

منبع: موسسه فرهنگي تبيان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۱۱:۴۳:۱۳ توسط:تيم نويسندگان نوآورد موضوع:

ماسك عسل

ماسك عسل و آرد جو براي شادابي پوست صورت

  • ·         يك قاشق غذا خوري عسل
  • ·         يك قاشق غذا خوري آرد جو
  • ·         يك قاشق چاي خوري پودر نعناع
  • ·         شير به مقدار كافي

عسل و آرد و پودر نعناع را باهم مخلوط كنيد و مقداي شير به آن اضافه كنيد تا حالت كشدار پيدا كند دقت كنيد كه خيلي روان ننشود تا به راحتي از روي صورت نريزد. بعد از شستو شوي صورت موهايتان را به طور كامل جمع كنيد و صورت وگردن خود را ماسك بزنيد بعد از نيم ساعت صورتتان را با آب ولرم بشوييد.

مقاله منبع «ماسك صورت عسل»

منبع: آرگا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۱۱:۴۲:۱۶ توسط:تيم نويسندگان نوآورد موضوع:

تست هوش

تست هاي هوش استاندارد
امروزه تست هاي آي كيو استاندارد مختلفي در جهان وجود دارد كه رايج ترين آنها مقياس وكسلر براي بزرگسالان و مقياس هوش وكسلر براي كودكان مي باشد كه براي كودكاني كه در سن مدرسه قرار دارند مي تواند مورد استفاده قرار گيرد. ديگر آزمون هاي تست هوش استاندارد و معروف عبارتند از: آزمون استنفورد-بينت، آزمون ويدكاك-جانسن براي توان شناختي و ادراكي، تست هوش ريون
(Raven)، آزمون آي كيو رينولدرز، آزمون كافمن براي كودكان و نيز دو آزمون موسوم به سيستم ارزيابي ادراكي و مقياس توان تشخيصي مي باشد.

ادامه اين متن در مقاله «تست هوش» قابل مشاهده است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۱۱:۴۱:۴۵ توسط:تيم نويسندگان نوآورد موضوع:

تبديل تاريخ

تبديل تاريخ
همه ما براي انجام بسياري از كارهاي روزانه خود با تاريخ و زمان سر و كار داريم براي نمونه اينكه يك كار مشخص را بايد در چه روزي انجام داد، آخرين باري كه مسئله خاصي را بررسي كرده ايم يا اينكه مثلا يك مناسبت خاص ملي يا مذهبي در چه روزي از هفته قرار دارد و مثلا آيا يك شنبه است كه احتمال تعطيل شدن شنبه (طبق قاعده بين التعطيلين!) باشد يا خير.

همچنين كساني كه با مسائل مالي سر و كار دارند همواره تاريخ ها را در نظر مي گيرند و براي آنها محاسبه مي كنند، اينكه قسط وام خود را در چه تاريخي بايد بپردازند، چكي را كه از دوستي دريافت كرده اند چند روز ديگر مي توانند نقد كنند و اينكه مثلا اظهار نامه مالياتي را در چه تاريخي بايد تكميل كنند، اينها موارد اندكي از مسائل فراواني است كه انجام آنها مستقيم با تاريخ روز و هفته و ماه و سال در ارتباط است. و براي انجام آنها تبديل تاريخ هاي مختلفي گاهي صورت مي گيرد.

متن بالا بخشي از مقاله «تبديل تاريخ شمسي به ميلادي و تبديل تاريخ ميلادي به شمسي» است.

منبع مقاله: ويكي پديا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۱۱:۴۱:۲۰ توسط:تيم نويسندگان نوآورد موضوع:

تبديل تاريخ شمسي به ميلادي ، ميلادي به شمسي

تبديل تاريخ شمسي به ميلادي (تبديل سال)
براي تبديل سال شمسي به ميلادي چنانچه روز مورد نظر بين اول فروردين تا
۱۱ دي باشد عدد ۶۲۱ و اگر روز مورد نظر بين۱۱ دي تا آخر اسفند باشد عدد ۶۲۲ را به سال شمسي مي افزاييم تا سال ميلادي به دست آيد.

مثلا براي اين كه بدانيم ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ با چه سال ميلادي مطابق بوده است اينگونه محاسبه مي كنيم كه با توجه به اينكه ۱۵ خرداد قبل از ۱۱ دي مي باشد پس براي محاسبه سال ميلادي عدد ۶۲۱ را به سال شمسي مي افزاييم يعني ۱۳۴۲+۶۲۱=۱۹۶۳. از طرفي روزهاي سال ميلادي و شمسي همواره بر هم منطبق هستند يعني مثلا ۱ ژانويه همواره ۱۱ دي و ۱ فروردين همواره برابر ۲۱ مارس مي باشد.

گزيده اي از مقاله «تبديل تاريخ شمسي به قمري تبديل تاريخ قمري به شمسي»

منابع مقاله: ويكي پديا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ تير ۱۳۹۵ساعت: ۱۱:۳۹:۵۵ توسط:تيم نويسندگان نوآورد موضوع:

مي خواهيد مهمترين خواص موز را بدانيد؟

مـوز و اسهال
موز يكي از موادي است كه براي سيستم گوارشي كه به هنگام اسهال به هم ريخته، مناسب مي‌باشد، زيرا ميوه‌اي ملايم و سهل الهضم مي‌باشد. موز به علت دارا بودن پتاسيم فراوان، مي‌تواند به جايگزين كردن الكتروليت‌هايي كه در اثر اسهال از بدن دفع شده‌اند، كمك كند. از طرفي موز به علت داشتن پكتين فراوان (نوعي فيبر قابل حل) مي‌تواند به جذب و حفظ مايعات در روده‌ها كمك كرده و از دفع آب و ساير مواد مورد نياز بدن جلوگيري كند. موز همچنين حاوي مقادير قابل توجهي از يك نوع فيبر قابل حل به نام اينولين مي‌باشد كه به رشد و تقويت باكتري‌هاي مفيد بدن كه در روده زندگي مي‌كنند، كمك مي‌كند
.

همچنين خيس كردن موز در آب به همراه قدري نمك به عنوان يكي از موثرترين روش هاي درمان اسهال خوني به شمار مي رود. موز همچنين براي جلوگيري از ايجاد اسهال در كودكان نيز مفيد است؛ اما پيش از مصرف بايد به خوبي آنرا له كرده و به صورت كرم در آوريد و سپس به كودك بدهيد.

يبوست و اسهال
موز در جلوگيري از اسهال و يبوست نقش فعالي را بازي مي كند. اين ميوه شامل موادي مي باشد كه مكانيسم و عملكرد بافت هاي روده اي را در حد نرمال نگه مي دارد. در زمان يبوست بافت موز به گونه اي عمل مي كند كه سبب مي شود روده به اندازه كافي آب به خود جذب كند. اين امر به دليل وجود پكتين در موز اتفاق مي افتد؛ به اين شكل كه آب زيادي را در خود انباشته كرده و به توده سازي در روده كمك ميكند. موز در تغيير ماهيت باكتري هاي روده نيز بي تاثير نيست. به عنوان مثال اين توانايي را دارد كه انواع مضر باسيل ها را به باسيل اسيدوفيلوس تبديل نمايد.

بخشي از مقاله «25 خاصيت موز براي سلامتي»

منابع: مردمان تبيان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ تير ۱۳۹۵ساعت: ۱۱:۳۹:۱۵ توسط:تيم نويسندگان نوآورد موضوع:

مي خواهيد مهمترين خواص لبو (چغندر) را بدانيد؟

لبو، مفيد براي مغز شما
لبو سرشار از نيترات است كه مي‌تواند از مغز مراقبت كند. اين تركيب در هنگام هضم به نيتريت تبديل مي‌شود. براي همين هم مي‌تواند باعث گشادتر شدن رگ‌هاي خوني مغز شده و انتقال اكسيژن را با سهولت بيشتري انجام دهد. محققان آمريكايي روي 14 داوطلب 70 سال و بيشتر مطالعاتي انجام دادند. آن‌ها مشاهده كردند روند پيري سلول‌هاي مغز در افرادي كه روزانه آب لبو مي‌نوشند و نيترات جذب مي‌كنند كُندتر صورت مي‌گيرد.

آب لبو باعث حفظ جواني مغز مي شود. مطالعات نشان مي دهد كه فقدان اكسيد نيترات مانع از جريان خون مغزي مي شود كه اين به معناي سرعت روند پيري مغز و مرگ نورون هاست. مصرف لبو به احياي دوباره بخش كورتكس قدامي مغز كه مسئول عملكرد شناختي مغز است كمك مي كند. در نتيجه مانع از بروز اختلالات مغزي مرتبط با سن نظير دمانس، آلزايمر و زوال عقل مي شود.

آب لبو و كاهش فشار خون
طي بررسي اخير در آمريكا كه در ژورنال فشار خون به چاپ رسيده است، نوشيدن روزانه يك فنجان آب لبو مي تواند موجب كاهش فشار خون شود. آب لبو محتوي 0.2 گرم نيترات رژيمي مي باشد. نيترات در بدن ابتدا به نيتريت و سپس نيتريك اكسيد خون تبديل مي شود. نيتريك اكسيد گازي است كه موجب گشاد شدن عروق خوني مي شود و به جريان خون كمك مي كند.

مقاله منبع «از خواص لبو چه مي دانيد؟»
منابع مقاله بالا: خبرگزاري مهر
موسسه تبيان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ تير ۱۳۹۵ساعت: ۱۱:۳۸:۳۴ توسط:تيم نويسندگان نوآورد موضوع:

مي خواهيد مهمترين خواص هندوانه را بدانيد؟

هندوانه براي محافظت از پروستات
راديكال‌هاي آزاد باعث پيري زودهنگام سلول‌ها و در نتيجه ابتلا به برخي از بيماري‌ها نظير سرطان پروستات مي‌شوند. نتايج پژوهش‌هاي متعدد نشان مي‌دهد كه هندوانه به دليل برخورداري از آنتي‌اكسيدان‌هاي قوي مانند ليكوپن و بتاكاروتن كه قدرت زيادي در مقابله با راديكال‌هاي آزاد دارند، باعث كاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات مي‌شود. نتايج پژوهشي در بريتانيا كه بر روي 274 فرد داوطلب انجام شد نشان مي‌دهد افرادي كه بيش از ديگران مواد غذايي حاوي ليكوپن مصرف مي كنند كمتر در معرض ابتلا به سرطان پروستات قرار مي‌گيرند.

هندوانه خطر فشارخون بالا را كاهش مي‌دهد
لايه سفيد داخل هندوانه مقدار فراواني سيترولين دارد. سيترولين آمينواسيدي است كه در بدن، به آرژنين تبديل مي‌شود. آرژنين آمينواسيدي است كه براي قلب، دستگاه گردش خون و دستگاه ايمني بدن بسيار مهم است. ثابت شده است كه اين آمينواسيد براي گشاد كردن رگ‌هاي خوني و بهبود گردش خون هم مفيد است. به منظور بهره مندي از خواص سفيدي هندوانه مي توانيد سفيدي‌هاي هندوانه را بدون پوست و با مغز هندوانه و آب ليمو در مخلوط‌كن بريزيد و آب‌ميوه غيررقيقي درست كنيد.

برگرفته از مقاله «هندوانه چه فوايدي دارد؟»

منابع: تبيانبرترين ها  - Phow


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ تير ۱۳۹۵ساعت: ۱۱:۳۶:۵۳ توسط:تيم نويسندگان نوآورد موضوع:

مي خواهيد مهمترين خواص شلغم را بدانيد؟

آرتريت روماتوئيد
آنتي اكسيدان‌ها در پيش‌گيري از بروز و پيشرفت آرتريت روماتوئيد نقش موثري دارند، زيرا اين مواد واكنش‌‌هاي التهابي را كه علت اصلي آرتريت روماتوئيد هستند، مهار مي‌كنند. شلغم يكي از منابع بسيار خوب ويتامين C مي‌باشد. برگ شغلم نيز منبع غني از ويتامين C و پيش‌سازهاي ويتامين A از جمله كاروتنوئيد‌ها است كه همگي نقش آنتي اكسيداني قوي در بدن ايفا مي‌كنند. همچنين اين ريزمغذي‌ها براي تشكيل بافت استخواني و بافت همبند ضروري هستند، بنابراين مصرف شلغم عامل موثري در حفظ سلامت استخوان‌ها و مفاصل است.

شلغم و حفظ سلامت دستگاه گوارش
يكي از تركيبات قابل توجه در شلغم فيبر است. فيبر سبب حجيم شدن مدفوع و دفع راحت‌تر و سريع‌تر آن شده، بنابراين خطر تماس مواد سرطان‌زا با سلول‌هاي روده را كمتر مي‌كند. علاوه بر اثرات فوق، فيبر سبب افزايش رشد و تكثير باكترهاي مفيد و مانع رشد باكتري‌هاي مضر در روده مي‌شود و در عين حال بر اثر تخمير فيبر در روده اسيد بوتيريك توليد مي‌شود كه منشا انرژي براي سلول‌هاي روده است و به حفظ سلامت سلو‌ل‌هاي روده كمك نموده و موجب كاهش احتمال ابتلا به سرطان روده مي‌شود.

بخش هايي از مقاله «شلغم و خواص درماني فراوان»

تبيان ني ني بان آرگا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ تير ۱۳۹۵ساعت: ۱۱:۳۶:۱۴ توسط:تيم نويسندگان نوآورد موضوع:

مي خواهيد مهمترين خواص هويج را بدانيد؟

هويج: بدرود سرماخوردگي
زماني كه گلودرد مي‌گيريد راه‌هاي زيادي براي تسكين آن به شما پيشنهاد مي‌شود. مثل مصرف انواع شربت‌ها. اگر به دنبال درمان‌هاي خانگي، طبيعي و كم خطر هستيد مي‌توانيد شربت هويج تهيه كرده و گلو دردتان را تسكين دهيد.

دستورالعمل اول تهيه شربت هويج

  • ·         سه عدد هويج
  • ·         100 گرم خاك قند

هويج‌ها را پوست بكنيد و ورقه ورقه كنيد. سعي كنيد ورقه‌ها نازك باشند. هويج‌ها را داخل يك ظرف دربسته كه حاوي 100 گرم خاك قند است بريزيد. در ظرف را بگذاريد و اجازه دهيد چند ساعت در هواي آزاد بماند تا شربت هويج‌ها در بيايد. شربت به دست آمده را در يك شيشه‌ي كوچك بريزيد و هر چند ساعت يك قاشق چاي‌خوري ميل كنيد. خواهيد ديد اين شربت طعم خوبي دارد و به سرعت گلويتان را نرم مي‌كند. بدين ترتيب به جاي شربت‌هاي تلخ يك شربت خوشمزه خورده‌ايد و گلودردتان بهتر شده است.

دستورالعمل دوم شربت هويج
تركيب هويج با عسل و ليموترش از آن يك معجون درمانگر براي مقابله با بيماري هاي دستگاه تنفسي مانند سرماخوردگي، آنفلوانزا، سرفه و گلودرد مي سازد.

  • ·         2 عدد هويج
  • ·         نصف يك عدد ليموترش
  • ·         نصف فنجان عسل

شما به يك عدد ظرف شيشه اي تميز نيز نياز داريد. براي تهيه اين نوشيدني ابتدا هويج ها را شسته و حلقه حلقه كنيد و داخل ظرف شيشه اي تان بريزيد. آب نصف ليموترش را گرفته و به همراه عسل روي هويج ها بريزيد. مي توانيد ميزان عسل را بسته به ميزان هويج تان بيشتر كنيد. در ظرف را ببنديد و اجازه دهيد شربت هويج تان به مدت حداقل 24 ساعت آماده شود. سپس مي توانيد از آن استفاده كنيد.

مي توانيد روزانه دو قاشق كوچك از اين شربت خانگي و مفيد ميل كنيد. اگر تصورمي كنيد شربتتان غليظ شده و شيريني آن دلتان را مي زند مي توانيد آن را در نصف فنجان آب ولرم رقيق كرده و نوش جان كنيد.

توجه داشته باشيد كه شربت هويج اشاره شده به دليل دارا بودن عسل زياد براي افرادي كه قند خون بالايي دارند و ديابتي ها توصيه نمي شود. عسل شاخص گليسمي بالايي دارد و مصرف زياد و افراطي آن براي اين افراد توصيه نمي شود. همچنين مصرف اين شربت براي افرادي كه تحت درمان با داروهاي ديورتيك (ادرارآور) هستند توصيه نمي شود چون تأثير مشابه دارد و امكان دارد كه تأثير عكس ايجاد كند.

متن كامل مقاله «فوايد دارويي هويج براي سلامتي»

منبع: تبيان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ تير ۱۳۹۵ساعت: ۱۱:۳۵:۳۰ توسط:تيم نويسندگان نوآورد موضوع: