نوآورد، نداي سلامت نوآورد، نداي سلامت .

نوآورد، نداي سلامت

خواص كيوي براي پوست + چند ماسك كيوي

كيوي؛ مرطوب‌كننده پوست خشك 

  • ·         يك عدد كيوي
  • ·         يك عدد خيار
  • ·         چند عدد توت فرنگي
  • ·         آرد جو (در صورت نياز)

در هواي سرد هميشه احتمال خشكي پوست را بدهيد، خصوصا اگر در شهري زندگي مي‌كنيد كه آب و هواي خشكي دارد. كيوي را پوست بگيريد و با خيار به خوبي مخلوط كنيد. اگر از فصل تابستان توت فرنگي فريز شده داريد، چند عدد توت فرنگي را هم به اين مخلوط اضافه كنيد. در صورتي كه احساس كرديد مايه شما بيش از اندازه رقيق شده، كمي آرد جو به آن اضافه كنيد و ماسك خميري را 10 دقيقه روي پوست‌تان بگذاريد. ميوه‌ها كارشان را خوب بلدند؛ پوست شما آب‌رساني شده است.

مشاهده متن كامل در مقاله «خواص كيوي براي پوست و ماسك كيوي» امكان پذير است.

منبع مقاله: مجله اينترنتي برترين ها


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۳:۴۸:۱۸ توسط:تيم نويسندگان نوآورد موضوع:

فوايد عناب

خواص عناب در درمان سرگيجه سرد
كساني‌كه طبع سردي دارند، تعريق سرد دارند، صورت‌شان پرخون نيست و رنگ پريده هستند. افرادي‌كه سرگيجه سرد دارند، بهتر است از معجوني استفاده كنند كه به معجون هفتگانه معروف است و در آن موادي همچون سياه دانه، دارچين، زنجبيل، ميخك، عناب، چاي سبز و هل باد وجود دارد.

براي تهيه اين معجون 25 عدد عناب، 10 عدد هل باد، سه قاشق غذاخوري سياه دانه، سه قاشق غذا خوري ميخك، يك قاشق غذاخوري، چهار تكه دارچين، چهار تكه زنجبيل و يك قاشق غذاخوري چاي سبز را با پنج ليوان آب جوشانده و از اين جوشانده به ميزان يك فنجان به مدت يك هفته، آخر شب‌ها استفاده شود.

متن كامل مقاله در «خواص درماني عناب» قابل مشاهده مي باشد.

منبع مقاله: مجله اينترنتي برترين ها


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۹:۰۴:۵۹ توسط:تيم نويسندگان نوآورد موضوع:

كنگر

كنگر و سرطان روده
كنگر حاوي نوعي كربوهيدرات پيچيده غير قابل هضم به نام اينولين است كه خاصيت مسهلي دارد. اينولين باعث افزايش باكتري هاي مفيد و كاهش باكتري هاي مضر در روده بزرگ شده و در نتيجه به بهبود سلامت روده و كاهش خطر ابتلا به سرطان روده كمك مي كند. بزرگسالان براي بهره گيري از اثرات درماني كنگر مي توانند 4-1 گرم برگ خشك يا خام آن را سه بار در روز مصرف كنند.

متن كامل مقاله در «كنگر و خواص آن»

منابع مقاله: تبيان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۹:۰۳:۵۵ توسط:تيم نويسندگان نوآورد موضوع:

تاريخ امروز

امروز چندمه و تاريخ امروز ايران
گاهي براي ما پيش مي آيد كه از خود مي پرسيم امروز چندمه و در صدد بر مي آييم تا تاريخ امروز ايران كه تاريخ رسمي كشور است يا تاريخ ميلادي امروز را بدانيم. مقوله تبديل تاريخ و اطلاع از تاريخ امروز معمولا با هم همراه هستند و با هم مطرح مي شوند و اصولا تبديل تاريخ و تاريخ روز ارتباط نزديكي با هم دارند. بنا بر اهميت موضوع تاريخ امروز و پاسخ به اين سوال رايج كه امروز چندمه بر آن بر آمديم تا با طراحي يك ابزار دقيق و آنلاين پاسخي در خور به سوال بدهيمو در اينجا شما مي توانيد از تاريخ امروز ايران و نيز تاريخ امروز افغانستان و زمان دقيق در ايران و افغانستان اطلاع يابيد.

گزيده اي از مقاله «تاريخ امروز»

منابع مقاله: ويكي پديا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۹:۰۳:۲۲ توسط:تيم نويسندگان نوآورد موضوع:

مي خواهيد مهمترين خواص قهوه را بشناسيد؟

كاهش خطر ابتلا به ديابت
نوشيدن قهوه خطر ابتلا به ديابت را كاهش مي دهد. اما وقتي پاي مزيت هاي سلامت قهوه به ميان مي آيد، زمان نوشيدن آن هم اهميت زيادي پيدا مي كند. تحقيقات صورت گرفته در سال 2006  ميلادي بر روي 29000 زن، نشان داد آن دسته از زن‌هايي كه قهوه‌ي زيادي مي‌نوشند 22 درصد كمتر با احتمال ابتلا به ديابت روبه رو مي‌شوند. در همين سال پژوهش ديگري كه روي 17413 نفر انجام گرفت، حاكي از آن بود كه مصرف حداقل 3 فنجان قهوه در روز، 42 درصد خطر ديابتي شدن را كاهش مي‌دهد
.

در جريان پژوهشي در كشور برزيل، حدود ۷۰ هزار زن كه ديابت نداشتند مورد بررسي قرار گرفتند، آنهايي كه پيش از ظهر بيش از يك فنجان قهوه مي نوشيدند، ۳۴ درصد كمتر از كساني كه اصلا قهوه نمي نوشيدند به ديابت نوع ۲ مبتلا شده بودند. همچنين زناني كه حداقل ۳ فنجان قهوه در روز مي نوشيدند در مقايسه با زناني كه هرگز قهوه نمي نوشيدند، ۲۷ درصد كمتر به بيماري ديابت مبتلا شدند. بدين ترتيب مي توان گفت كه زمان بندي خاص در مصرف قهوه فاكتوري است كه رابطه مستقيمي با تاثير محافظتي آن دارد.

متن كامل مقاله در «فوايد بي نظير قهوه» قابل مشاهده است.

منابع مقاله: تبيان دكتر سلام


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۹:۰۲:۴۶ توسط:تيم نويسندگان نوآورد موضوع:

مي خواهيد مهمترين خواص شير را بشناسيد

شير و سندرم قاعدگي
نوشيدن شير در بهبود علايم قاعدگي كه با نام سندرم پيش از قاعدگي معروف است، نقش به سزايي دارد. بسياري از خانم ‌ها قبل از دوران قاعدگي دچار نشانه‌هايي از جمله افسردگي، اختلالات خلقي، كمردرد و سردرد مي ‌شوند. اين افراد بايد بدانند كه مصرف شير مي ‌تواند اين نشانه‌ها را تسكين دهد.

اثر شير بر ديابت نوع 2
فرآورده هاي لبني كم چرب داراي شاخص گليسمي پايين مي باشد كه به كنترل سطح قند خون كمك مي كند از اين رو مصرف منظم آنها مي تواند به كاهش خطر ابتلا به ديابت نوع 2 كه يك بيماري شايع در ميان بزرگسالان است، كمك كند. دانشمندان در پژوهشي بر روي بيش از 37000 زن ميانسال دريافتند خطر ابتلا به ديابت نوع 2 در افرادي كه بالاترين مصرف لبنيات را داشته اند كاهش يافته است.

براي مشاهده متن كامل مقاله مي توانيد به «از خواص شير چه مي دانيد؟» مراجعه نماييد.

منبع مقاله: تبيان رژيم سلامتي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۹:۰۱:۴۸ توسط:تيم نويسندگان نوآورد موضوع:

مي خواهيد مهمترين خواص خيار را بشناسيد؟

بهبود گوارش
خيار سرشار از آب و فيبر است؛ آب و فيبر مهمترين عناصر براي برخورداري از فرآيند هضم سالم مواد غذايي هستند. ميزان بالاي آب و فيبرهاي غذايي موجود در خيار باعث مي‌شود كه بدنتان از شر سموم موجود در سيستم گوارشي خلاص شود و هضم غذا هم با راحتي بيشتري صورت بگيرد. اگر دچار يبوست هستيد توصيه مي‌كنيم كه هر روز خيار ميل كنيد زيرا مصرف منظم خيار يك درمان طبيعي براي يبوست محسوب مي‌شود. خيار را مي توان به عنوان ميان وعده يا به همراه غذا خورد و يا در تهيه سالادها و نوشيدني هاي مختلف از آن استفاده نمود. پوست خيار حاوي فيبر نامحلول است كه باعث افزايش حجم مدفوع شده و با افزايش سرعت حركت مواد غذايي در دستگاه گوارش به دفع بهتر و سريع تر مواد زائد از بدن كمك مي كند.

امكان مشاهده متن كامل مقاله در «خواص خيار» وجود دارد.

منابع اين مقاله: تبيان ايسنا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۹:۰۰:۵۰ توسط:تيم نويسندگان نوآورد موضوع:

طرز تهيه خيارشور خانگي

طرز تهيه خيارشور خوشمزه
طرز تهيه خيارشور با طعمي خوشايند به طوري كه خيارشورها كاملا ترد و سفت و خوشرنگ و بو باشند را در اين دستور كاملا متفاوت تجربه كنيد. معمولا اواخر شهريور زماني مناسب براي تهيه خيارشور مي باشد كه با انتخاب خيار هاي كوچك و ريز و قلمي مي توانيد خيارشورهاي با ظاهري بيروني آماده كنيد.

  • ·         يك كيلوگرم خيار تازه و قلمي
  • ·         ۳ حبه سير متوسط
  • ·         ۱۰۰ گرم شويد گل مخصوص خيارشور
  • ·         ۳ عدد كوچك فلفل سبز و تند
  • ·         چند عدد برگ انگور
  • ·         يك چهارم استكان سركه
  • ·         به ميزان لازم نمك

خيارها، برگ انگور، فلفل و سيرهاي پوست گرفته را جداگانه كاملا تميز بشوييد و بگذاريد آبشان كشيده شوند و به طور كامل خشك خشك شوند. ظرف مناسبي كه مي خواهيد خيارشور را در آن بگذاريد شسته و خشك و آماده كنيد. كف ظرف يك لايه خيار به طور منظم خيار بچينيد.

برگرفته از مقاله «طرز تهيه خيارشور»

منبع: آرگا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۱۱:۴۵:۲۰ توسط:تيم نويسندگان نوآورد موضوع:

مي خواهيد مهمترين خواص اسطوخودوس را بدانيد؟

عصاره اسطوخودوس و درمان سردرد
نوشيدن عصاره تهيه شده از برگ‌هاي اسطوخودوس تاثير زيادي در بهبود و تسكين سردرد دارد. اين نوشيدني براي درمان سردرد به ويژه سردردهاي ميگرني كاربردي اعجاب‌انگيز دارد. اين داروي گياهي اگر چه طعمي تلخ و گس دارد اما خاصيت و تاثيرگذاري آن چنان زياد است كه بسياري از بيماران تلخي آن را تحمل مي كنند. اما در صورتي كه برخي از بيماران قادر نباشند گسي و تلخي عصاره اسطوخودوس را تحمل كنند كافي است اين عصاره را رقيق كرده و آن را ميل كنند.

مقاله «خواص اسطوخودوس براي سلامتي»

منابع: برترين ها تبيان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۱۱:۴۴:۴۶ توسط:تيم نويسندگان نوآورد موضوع:

مي خواهيد مهمترين خواص خرمالو را بدانيد؟

خرمالوي يك ميوه‌ي انرژي زا
اين ميوه دقيقاً مناسب روزهايي است كه احساس خستگي و بي‌حالي مي‌كنيد. خرمالو به اندازه انگور انرژي‌زا است. البته اگر دغدغه‌ي تناسب اندام داريد و نمي‌خواهيد چاق شويد نبايد در مصرف آن زياده‌روي كنيد چون مصرف زياد آن كالري زيادي به بدن مي‌رساند. اگر مي‌خواهيد حسابي از خجالت خودتان در بياييد و كلي انرژي بگيريد يك عدد خرمالو را با كمي آب ليموترش، كمي ماست و عسل مخلوط كرده و هم بزنيد. اين معجون را صبح‌ها زماني كه ناشتا هستيد ميل كنيد.

سلامتي قلب
پتاسيم يك فلز كمياب مي باشد كه در خرمالو يافت مي شود. اين فلز در تنظيم فشار خون و آرام كردن عضلات بدن نقش مهمي دارد. در واقع بسياري از داروها از پتاسيم به عنوان يك ماده ضد درد عضلات استفاده مي كنند. به اين ترتيب خرمالو به عنوان يكي از منابع غذايي پتاسيم در سلامتي قلب و عروق تاثير بسياري دارد. اگر در فصل پاييز كه خرمالو فراوان است هر روز حدود 100 گرم از اين ميوه را مصرف كنيد، سيستم قلب و عروق‌تان مقاوم و سالم مي‌شود و خطر بسته شدن رگ‌هاي خوني به حداقل مي‌رسد.

متن كامل مقاله در «خواص درماني خرمالو»

منابع: برترين ها نمناك


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۱۱:۴۳:۵۶ توسط:تيم نويسندگان نوآورد موضوع: